Start > Körkortsforum > Uppkörning i det fruktade fars…

Uppkörning i det fruktade farsta

Gäst 2017-01-14 16:11 ! Citera #
Skrev inlägget ovan - ja jag tog det i farsta
Gäst 2017-01-14 16:17 ! Citera #
O en grej till! Läs inte de här trådarna för mycket! Jag läste de så mycket o trodde att nu kuggar man för minsta lilla i farsta! Så när jag gjorde ett mini fel på uppkörningen så trodde jag det var över! O då förstår du nog vad jag tänkte efter 2 småfel. Men det var inga fel alls som berör andras säkerhet eller pga min uppmärksamhet utan mini nervositets fel. Om du läser att någon kuggade för de körde 65 på 70 väg är jag 99 på att det inte är sant, inspektören ser till helheten och troligen kändes den personen osäker vid ratten helt enkelt. Även på VVS hemsida ståt det att det finns utrymmen för fel, det sa även min inspektör, det beror bara på vad för sorts fel.
Tänk på alla de som klarar det, de flesta skiter i att komma hit o skriva av sig, det är oftast de som fortfarande är uppe i körkortsutbildningen som hänger här och skriver det ena o andra. Ta inte åt dig för mycket, öva istället så mycket du kan så fixar du det med lättja.
Svenne 2017-01-16 17:05 ! Citera #
Det verkar stämma att i Farsta har instruktörerna helt rabiata emot privatister. Någon här nämnde att man inte skall köra upp för tidigt?? Om man kört bil i över 2år minst 5 dagar i veckan och genom stan från norr till söder under morgon och eftermiddagstrafiken utan problem. Och ändå får göra 4stycken uppkörningar. Har man då försökt köra upp för tidigt? Näe! Skulle hellre påstå att instruktörerna i Farsta har något internt problem!!
Gäst 2017-01-19 12:45 ! Citera #
Vissa kan helt enkelt inte köra bil. Sen kanske personen privatisten lär sig med inte har koll på körsätt/beteende som tv e ute efter. Har man kört i två år o kuggar flera ggr e de nått fel.
Gäst 2017-01-19 12:48 ! Citera #
Svenne 2017-01-16
Det verkar stämma att i Farsta har instruktörerna helt rabiata emot privatister. Någon här nämnde att man inte skall köra upp för tidigt?? Om man kört bil i över 2år minst 5 dagar i veckan och genom stan från norr till söder under morgon och eftermiddagstrafiken utan problem. Och ändå får göra 4stycken uppkörningar. Har man då försökt köra upp för tidigt? Näe! Skulle hellre påstå att instruktörerna i Farsta har något internt problem!!
Jag körde upp som privatist o klarade på första o hade heller aldrig kört den bilen så jag håller inte alls med. Kör man upp fyra ggr o kuggar är det ju något som inte sitter än.
Reman 2017-01-19 17:43 ! Citera #
Hej jag vill bara berätta om mig erfarenhet om Farsta jag har blivet ogodkännd i Farsta två gånger dom är väldigt sträng och inte alls trevliga gör aldrig upkörning där
Gäst 2017-01-25 19:49 ! Citera #
Körde upp första gången i Farsta i somras och klarade mig och blev bedömd enligt riktlinjer. Inga konstigheter. En kvinna ledde mig som var otroligt bra. TACK :)
Linn 2017-06-15 11:13 ! Citera #
Gå inte in med inställningen att Farsta är dåligt, kör bara lugnt och håll koll runtomkring så går det bra oavsett var man kör! Körde upp idag med trafikverkets bil, fick världens trevligaste instruktör och det gick bra trots några småmissar från min sida. Missade b.la. en skylt som kom precis efter en skarp kurva (där jag själv tyckte att jag kom lite för fort) men jag svängde av, vände och åkte tillbaka bara.
Nick 2017-06-15 22:04 ! Citera #
Nu har jag inte kört upp i Farsta, men ta det bara lugnt - och kör som ni brukar.

En kompis rekommenderade mig ”snigelfart” på uppkörningen eftersom han misslyckades ett par gånger. Men då kuggas man eventuellt på att man hindrar övriga trafikanter... you get my point.

Jag var nervös innan uppkörningen, men det släppte efter 5 minuter när jag började köra. Inspektörerna får troligtvis studera lite psykologi så de vet hur de handskas med det.

Håller med övriga - lita inte alltför mycket på folk som kuggar och hävdar att det var pga. ”småsak”. Om inspektörn känner sig trygg att åka med en’ är sannolikheten stor att man blir godkänd.

Ort är oviktigt.
Hej! 2017-06-16 11:48 ! Citera #
Kan berätta om mig som bara kört privat med min man, startade 15april i år alltså för 2månader sen, har kört intensivt och gjorde i onsdags teoriprovet som jag klarade på första försöker! Körde upp igår i Farsta och fick en supertrevlig bedömare och fick Godkänt!

Allt är möjligt men fanns ju dom som såg mindre trevliga ut men tycker man ska gå in med positivitet och tänka att det värsta som kan hända är att man får boka upp på nytt.

Lycka till alla!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor