Start > Körkortsforum > Uppkörning i det fruktade fars…

Uppkörning i det fruktade farsta

Gäst 2017-01-09 09:57 ! Citera #
Jag klarade på första i farsta och fick köra till skogås. Hade kört på typ alla möjliga och omöjliga ställen med körskolan för att förbereda mig, men aldrig i skogås :D fast var rätt skönt, då hade jag ingen aning om vad jag skulle förvänta mig :)
Sofia 2017-01-09 11:42 ! Citera #
Jag ska också köra upp i Farsta nu i Januari. Även jag har mest hört negativt om det så det är skönt att få höra en del positivt också! Jag har försökt köra runt en del i områdena kring Farsta nu och någonting som bekymrar mig är att varenda vägskylt är täckt med snö så att man inte ser förbud, hastigheter mm.
Jag hoppas att detta hinner försvinna tills det är dags för min uppkörning.
Gäst 2017-01-09 12:16 ! Citera #
Sofia 2017-01-09
Jag ska också köra upp i Farsta nu i Januari. Även jag har mest hört negativt om det så det är skönt att få höra en del positivt också! Jag har försökt köra runt en del i områdena kring Farsta nu och någonting som bekymrar mig är att varenda vägskylt är täckt med snö så att man inte ser förbud, hastigheter mm.
Jag hoppas att detta hinner försvinna tills det är dags för min uppkörning.
Min körskolelärare sa till mig att om du på något vis inte kommer ha möjlighet att se en hastighetsskylt, eller någon annan skylt kommer du självklart få hjälp med det. Jag tror inte det kommer vara några problem inom den fronten, den man får köra med kommer nog utan problem hjälpa en där! :)
Sofia 2017-01-09 16:53 ! Citera #
Gäst 2017-01-09
Min körskolelärare sa till mig att om du på något vis inte kommer ha möjlighet att se en hastighetsskylt, eller någon annan skylt kommer du självklart få hjälp med det. Jag tror inte det kommer vara några problem inom den fronten, den man får köra med kommer nog utan problem hjälpa en där! :)
Åh, vad skönt! Det är nämligen någonting jag gått och tänkt väldigt mycket på nu när jag kört där.
Jag har uppkörning i slutet av månaden så förhoppningsvis så har den mesta snön försvunnit då. Jag har både hört och läst att man, när man har körkort, ska gå och ”återställa”/borsta av skyltarna om det t.ex är massa snö på. Det vore ju jättekonstigt om man skulle behöva göra det på uppkörningen.
Tack för svaret! :)
Gäst 2017-01-09 21:38 ! Citera #
Farsta rocks! Där tog jag mitt körkort!! :D
Gäst 2017-01-10 09:41 ! Citera #
Gäst 2017-01-09
Farsta rocks! Där tog jag mitt körkort!! :D
Fan vad najs!! Vart fick du köra?
Bettus 2017-01-10 10:56 ! Citera #
Angående skyltarna som är täckta med snö. Jag körde upp i torsdags, 5e jan i farsta. O d va då det va kaos typ;) hur som innan ja började provet så frågade ja kvinnan ja körde upp med om jag får fråga henne när ja inte ser skylten osv o då sa hon absolut ja kan alla skyltar här utantill typ. Klart du ska få veta vad det är för skylt osv. O d gjorde hon tack o lov:) sen va kortet klart:)
Sofia 2017-01-11 14:39 ! Citera #
Bettus 2017-01-10
Angående skyltarna som är täckta med snö. Jag körde upp i torsdags, 5e jan i farsta. O d va då det va kaos typ;) hur som innan ja började provet så frågade ja kvinnan ja körde upp med om jag får fråga henne när ja inte ser skylten osv o då sa hon absolut ja kan alla skyltar här utantill typ. Klart du ska få veta vad det är för skylt osv. O d gjorde hon tack o lov:) sen va kortet klart:)
Jag var där någon dag efter. Så jag förstår precis vad du menar. Blev rätt orolig när jag körde runt där. Men tack så mycket! Och grattis till körkortet! :)
Gäst 2017-01-12 08:03 ! Citera #
Gäst 2017-01-10
Fan vad najs!! Vart fick du köra?
Från Trafikverket ut mot Hökarängen/sköndal och sedan vända för att åka mot Länna, körde runt där och sen tillbaka.
Gäst 2017-01-14 16:11 ! Citera #
Gäst 2017-01-06
Har uppkörning nu i Januari i det så fruktade farsta, men är det så jävla segt som alla säger? Man blir ju väldigt omotiverad av att läsa alla trådar här som talar dåligt om inspektörerna & att de kuggar en för ingenting, har även hört flera kompisar som upplevt detta.

Någon här som har haft en positiv upplevelse i farsta på senaste tiden & kan peppa mig lite? :)
Hej! Klarade på första- som privatist, i en bil jag aldrig kört förr. Så jag har förstått att skylla på inspektören bara är en bortförklaring för att man inte kör tillräckligt bra än, speciellt om folk kuggar 5-6 gånger, så många inspektörer kan ju inte vara idioter eller ute o cykla. Jag gjorde flera småfel men helheten var tillräckligt bra, för att jag skulle ta det på första o han påpekade inte något fel alls, dock sa jag ett av dem högt. Jag tror det mesta handlar om att inspektören ska känna sig säker, och att de sitter bredvid någon som skjutsar dem, inte någon elev.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I dag 20:11
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo