Start > Körkortsforum > Konstig risketta..

Konstig risketta..

Gäst 2011-09-15 13:24 ! Citera #
Jag har redan gått igenom riskettan i skolan på lektions tid då vi hade körkortsteori men självklart måste jag betala nu för och gå igenom precis samma sak igen, för i skolan fick vi ingen intyg på något. , men det verkar nog inte vara så att det är en speciell person som har dessa, utan så länge man är trafiklärare.
sarawarneryd 2011-12-15 11:44 ! Citera #
Jag tycker riskettan var väldigt värdefull då jag faktiskt tycker att det ökade min medvetenhet om trötthet och alkohol i samband med körning! T ex så visste jag inte innan att när man kör om man inte har sovit på ett dygn, så är det som att köra när man är berusad. Man fick även tips vad man kunde göra om man blev trött och liknade. Dock kanske lite väl dyrt...
36årutankort 2011-12-15 20:18 ! Citera #
Hej

Nu är jag en äldre dam som håller på att ta körkort och känslan jag hade innan jag gick in och gjorde min RiSK 1:an var ”jag är så pass gammal och jag förstår riskerna när det kommer till alkohol och droger” Så jag trodde jag skulle kunna sova mig igenom denna 3 timmars kurs som Trafiksskolan hade. Men jag måste säga att jag gick därifrån med rysningar och en rädsla för vad som finns ute i trafiken. Sen kan det bero på vem som håller i dessa. Instruktörenn som höll i min kurs hade själv egen erfarenhet och hade olyckligtvis mist nära och kära i samband med alkohol och körning.

Ni som bor i Sthlm:s området kan jag rekommendera Sollentunas trafiksskolas risk 1:a.. Mycket givande.
Jajja 2013-02-05 21:53 ! Citera #
Jag tycker att man kan kolla andra riskettan ställen än körskolor. Min pappa bokade in mig med några som heter riskexperten. det är ingen körskola men det var mycket billigare så jag hoppas att det är bra. dom är godkända för transportstyrelsen sa min pappa :P
är det inte bara körskolor som får ha riskettan??? :o

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest