Start > Körkortsforum > Konstig risketta..

Konstig risketta..

Helga 2010-03-24 14:57 ! Citera #
Man får ju hoppas att alla körskolor gör riskettorna bra, eftersom att det är en viktig del utav utbildningen. Först tyckte jag ”Åhh va tråkig onödig sak dom har kommit på för att tjäna pengar”, men efteråt så tycker jag att det va en viktig och nyttig del. Mitt höll på i 3 timmar, fick se lite verklighetsbaserade filmklipp osv...
edde85 2010-03-25 18:57 ! Citera #
Hej!!
Alltså risk ettan är inget prov.. Riskettan är nåt egentligen alla vet.. det handlar om alkohol och droger att man inte ska kombinera sån med körning och trötthet också. jag tycker att det är oki att trafikskolor håller det för det är inget svår grej och dom har säkert fått nån speciel kurs för det också..
Gäst 2010-04-09 15:24 ! Citera #
Jag har svårt förstå varför den inte ingår i vanlig teoriutbildningen som den tydligen gjorde förut.
Alla vet att dricka och droga och sedan sätta sig bakom ratt är fel!
Men det är väl ett sätt att få in mer pengar.
Och vilken prisskillnad det är!
Jag betala 600kr och ångrar jag inte tog i stan där den finns för under 400kr.
Jag tror däremot min lillebror kommer kolla mer noga vad allt kostar än vad jag gjort.
Zoho 2010-04-12 12:36 ! Citera #
Det är ju verkligen inte okej att en handledare hoppar över övningar.. ger ju inte direkt ett OK intryck eller är ett bra fördömme för oss elever..
Gäst 2010-06-01 10:05 ! Citera #
Jag ska gå riskettan snart och hoppas att man faktiskt får ut något av den, jag har dock rätt så låga förväntningar. Ambitionen tycker jag är god, men jag ställer mig frågande till om detta verkligen leder till ändrade beteendemönster i trafiken.
Gäst 2010-06-02 01:15 ! Citera #
Jag gjorde riskettan på Sollentuna trafikskola, den var över förväntan!
Prat blandat med många små roliga & obehagliga filmklipp gjorde att timmarna flög förbi, fika ingick, och bra gruppövningar, 500kr.

Kände efter utbildningen att det här med bilkörning är rätt skevt, 1/6 av alla som kör bil kommer någon gång somna vid ratten!
Filip5 2010-06-02 14:21 ! Citera #
Riskettan på Gillige var mycket bra och jag kan rekommendera den varmt :D
Lillmil 2010-06-04 13:03 ! Citera #
Vad kul att höra att någon har bra erfarenheter från företaget som ger Handledarkurser och Riskettan i Hallonbergen.
Jag själv har bokat in mig på Risk1:an hos dem 3 gånger och blivit avbokad dagen innan varje gång.
Så nu vågar jag inte boka där med, med tanke på att det kommer dra ut på tiden.
hallojsan 2011-01-20 11:52 ! Citera #
Jag har svårt förstå varför den inte ingår i vanlig teoriutbildningen som den tydligen gjorde förut.
paulina
Alla vet att dricka och droga och sedan sätta sig bakom ratt är fel!


Ända gör ca 10 000 personer det varje dag...
något sätt måste till för att minska den siffran
Neta 2011-01-20 18:58 ! Citera #
Om jag har förstått det rätt så ska en risketta gå ut på att man har ett sunt förnuft i trafiken.
Visa hänsyn & ta ansvar mot allt & alla.
Skippa drogerna om du ska framföra ett fordon, så väl spark som bil.
Sunt ”bond” förnuft helt enkelt!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo