Start > Körkortsforum > STR Elevcentralen, räcker det?

STR Elevcentralen, räcker det?

elevcentralen är ett skämt. 2016-05-03 19:40 ! Citera #
Har prövat elevcentralen nu..

och nej, elevcentralen räcker inte...
elevcentralen är ett skämt, speciellt för 2500 kr som jag betalade.

har gjort elevcentralens tester(alla underkända)..
rätt svar till frågorna anges inte, inte heller anges det vilka frågor som jag svarat fel på..

testerna producerar någon ”läs mer” lista..
men dessa är väldigt vaga - med rubriker som ”läs mer om tunga fordons problem i trafiken”..
inte direkt informativt.

ett stort jävla skämt.. känner mig blåst på 2500kr. :x :x :x :x

tänker fortsätta använda ”Ta körkort”-appen, den är 1000gånger bättre, dessutom så var den gratis (dagens app) .. tror den kostar 100 kr annars...
Gäst 2016-05-04 20:40 ! Citera #
elevcentralen är ett skämt. 2016-05-03
Har prövat elevcentralen nu..

och nej, elevcentralen räcker inte...
elevcentralen är ett skämt, speciellt för 2500 kr som jag betalade.

har gjort elevcentralens tester(alla underkända)..
rätt svar till frågorna anges inte, inte heller anges det vilka frågor som jag svarat fel på..

testerna producerar någon ”läs mer” lista..
men dessa är väldigt vaga - med rubriker som ”läs mer om tunga fordons problem i trafiken”..
inte direkt informativt.

ett stort jävla skämt.. känner mig blåst på 2500kr. :x :x :x :x

tänker fortsätta använda ”Ta körkort”-appen, den är 1000gånger bättre, dessutom så var den gratis (dagens app) .. tror den kostar 100 kr annars...
FEL!

Du pluggar helt enkelt fel.. Anledningen till att du inte ”får svaren” å bara ”läs inom ett vist ämne” är helt enkelt för att du skal läsa mer för att få fram svaret på det viset... Detta är för att undvika att du ”lär dig svaren”..Nu vet inte jag om du har själva boken, för har du inte den så är det ganska meningslöst att använda elevcentralen..

Dessutom är elevcentralens frågor det närmaste du kan komma det riktiga provet... Elevcentralen å det riktiga provet är nämligen väldigt lika vad gäller utformningen på frågorna m.m..

Som sagt, plugga mer istället, det värkar nämligen inte som att du gör det.. Att dessutom plugga andra program som ger dig svaren är nämligen en dålig idé, efter ett tag lär man sig automatiskt svaren på frågorna å därmed är pluggandet förjäves..

- Från en som enbart pluggat elevcentralen å klarade teorin på första försöket...
arre 2016-06-08 01:48 ! Citera #
Svårt att säga då alla är olika och unika på sitt sätt. För egen del (rent allmänt) har jag väldigt lätt för att få in teori och ”glosor”, med det sagt räcker det att plugga i en, två dagar för att i princip få in allt i skallen och få en förståelse för hur saker och ting fungerar i trafiken där kunskapen också stannar en längre tid. För vissa tar det flera veckor, tja även månader.

För er som är oroliga och inte vet hur ni ska plugga och planera upplägget så ställ frågan till dig själv:
*Hur pluggar jag inför prov i skolan?
*Lär jag mig bäst genom timmar av repetition ett par dagar innan eller dela upp plugget genom noggrann planering i flera veckor?

Försök se teoriprovet som vilket annat prov som helst, undvik dock ytinlärning. *Ytinlärning innebär att du endast memorerar kunskaperna inför teoriprovet utan att förstå vad du lärt dig.

Jag skumläste boken för cirka ett år sen (var tvungen att ta uppehåll pga knäproblem) och har nötat körkortsfrågorna på elevcentralen i två dagar nu. Har teoriprovet imorgon och är inte ett dugg nervös.

Snittar 67-68 rätt av 70 på sluttestet på elevcentralen och har fått 65 av 65 på körkortonline.se två gånger i rad.

Återkommer med feedback efter provet!
Gäst 2016-06-08 13:06 ! Citera #
Hej!

Jag klarade precis teoriprovet idag och NEJ det räcker inte!

STR - För lätta frågor, plus att de upprepas.
Körkortsboken - du ska kunna, men att bara kunna den räcker inte.
Körkortonline prov utan tid - det är BRA, men för lätta.

Körkortonline.se MED TID - IS THE SHIT. Jag skojar inte - jag fokuserade på det och fick 58/65 på provet. Övriga prov ovan är alldeles för lätta och utmanar dig inte, men här är vissa riktigt svåra! Och de du missar, där förklaras ur trafikstyrelsens Lagbok, och VARFÖR de skapat den lagen. Du får en HELT annan förståelse som gör att du kan sätta även kluriga frågor på teoriprovet.

Tack körkortonline.se, utan er hade jag inte fixat det!
Gäst 2016-06-17 23:57 ! Citera #
Klarade du det?
Gäst 2016-06-18 00:17 ! Citera #
Pluggade bara på elevcentralens frågor, där jag alltid fick mellan 52-61. Tror jag bara fick en fråga från elevcentralen på det riktiga teoriprovet, och jag gjorde teoriprovet 8 gånger innan jag klarade det. Läs boken!!
Gäst 2016-06-18 00:54 ! Citera #
Bonniers trafikskola och körkortsboken (från 2007) funkade bra för mig. 57/65 på teoriprovet. Man ska helt enkelt använda sig av de hjälpmedel som fungerar bäst för sitt lärande.
Gäst 2016-06-19 19:03 ! Citera #
Det räcker bra!! Gjorde bara massa frågor och läste ytterst lite i boken fick 57/65
Andreas 2016-06-23 10:09 ! Citera #
Gjorde provet idag 64/65 :D :D . Har bara kört Elevcentralen, gratistestet här och några andra gratistest.

Efter varje gång så gick jag tillbaka till de som jag missat och kollade upp varför det inte var som jag skrev, lärde mig teorin bakom.

Pluggade in idiotsiffror som hur många döda, hur många viltolyckor, datumparkering, hur mycket man sparar i tid om man ökar hastigheten mm.

Har kört frågorna ca 22 gånger och i slutet så kunde jag förklara varför svaret var som det var.

Många av frågorna från Elevcentralen kom på provet, i en annan tappning men ändå väldigt likt.
Gäst 2016-06-23 10:29 ! Citera #
Klarade provet idag. Med 62/65. Pluggade frågor här och böcker ”Lättlästa korkortsboken” samt ”Körkortsboken”. Lärde mig statistiken (antal dödade, skadade mm), men fick inte en enda fråga om det! Lärde mig broms - reaktion - stoppsträckan. Fick INTE! frågor om det! Var så nervös. Men det gick bra ändå, för att jag har läst boken och förstod värkligen innehållet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:47
1
I går 20:30
14
2024-05-03 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor