Start > Körkortsforum > STR Elevcentralen, räcker det?

STR Elevcentralen, räcker det?

Kippala 2013-08-21 23:13 ! Citera #
Jag skumläste igenom körkortsboken en gång, sen satt jag med STR Elevcentralen tills jag var godkänd i alla. Det räckte gott och väl! :)
Gäst 2015-12-14 15:52 ! Citera #
9393 2013-04-11
Jag har haft kompisar som klarat Teoriprovet genom att bara göra grund faserna alltså ABCF. Och inte ens öppnat teoriboken. Men det är inte att rekommendera..enligt mig iaf. Det bästa är att göra ABCF-3x Repetition och slutfasen. Sen efter det repetera tills man känner sig redo.. Jag har nu en månad kvar till min uppkörning och teoriprov. Och jag är klar med allt det jag skrev ovan, det tog mig ungefär 2ggr/vecka i sisådär 6 veckor. Och då satt jag oftast inte mer än max 2 timmar/gång. Så kämpa på!
Hur många poeng fick du på provet ?
Gäst 2015-12-14 15:55 ! Citera #
Gäst 2015-12-14
Hur många poeng fick du på provet ?
Jag har läst det mästa i boken och får i snitt ny på typ alla elev central frågor mällan 66-68 då bör jag klara provet va
Gäst 2015-12-14 16:50 ! Citera #
Jag har gjort alla Frågor på Elevcentralen STR Alla Faser! Frågorna där är riktigt enkla mot det riktiga provet jag fick då ingen fråga alls som var lik.. Det som kom på mitt prov var mycket Trafikregler typ det ända så Nej stirra inte dig blind på Elevcentralen.. Läs Boken!
Gäst 2015-12-14 16:51 ! Citera #
Jag har gjort alla STR proven på datorn, och gjort några tester på här på körkort online. Boken har jag dock bara skummat igenom knappt en gång..

Har mitt teoriprov imorgon, kan uppdatera er om frågorna liknar och hur det gick! :)
krill 2015-12-14 20:04 ! Citera #
Samma här... bara plöjt igenom elevcentralen och gjort en hel del prov på körkortonline.

har mitt prov imorgon.. återkommer om det var tillräckligt. :)
Gäst 1 2015-12-14 20:42 ! Citera #
Jojjj__e 2013-04-09
Ja, som rubriken lyder så undrar jag ifall Elevcentralens prov räcker? ligger för det mesta på 95-98 % läser även senaste upplagan av körkortsboken...vad säger ni som klarat teoriprovet? kan jag klara det?
Ja, frågorna i elevcentralen räcker men man måste också läsa boken, eftersom frågorna har inte all fakta som di behöver. Själv har jag läst hela boken en gång, men många gånger i samband med frågorna som man fick i elevcentralen. Det som är bra med frågorna i elevcentralen är att man lär sig hur man tänker efter i frågorna, det är det som du måste göra i det riktiga provet, men det skadas inte att göra andra gratis tester på nätet 8-)
Gäst 2015-12-14 22:09 ! Citera #
krill 2015-12-14
Samma här... bara plöjt igenom elevcentralen och gjort en hel del prov på körkortonline.

har mitt prov imorgon.. återkommer om det var tillräckligt. :)
Hoppas vi klarar det imorgon.
Har provet 08:30 här i göteborg *pust*
Lycka till!
Gäst 2015-12-15 10:10 ! Citera #
YES!!
Jag klarade provet!
55 rätt. Gränsen är 52 /65

Provet liknar elevcentralens och det räcker gott med elevcentralens tester, samt skumma igenom boken och göra testerna här på körkortonline. :)

Nu är det bara 3 dagar kvar till uppkörningen! TIPS?
Gäst 2015-12-15 12:07 ! Citera #
Gäst 2015-12-15
YES!!
Jag klarade provet!
55 rätt. Gränsen är 52 /65

Provet liknar elevcentralens och det räcker gott med elevcentralens tester, samt skumma igenom boken och göra testerna här på körkortonline. :)

Nu är det bara 3 dagar kvar till uppkörningen! TIPS?
Om du är klar för uppkörningen så behöver du inga tips, du ska då redan vara så pass kunnig för att kunna hantera bilen samt följa trafikreglerna :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 20:47
1
I dag 20:30
14
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov