Start > Körkortsforum > STR Elevcentralen, räcker det?

STR Elevcentralen, räcker det?

Jossan-88 2013-04-17 01:08 ! Citera #
GratisTeori tycker jag har super lätta frågor, jag har gjort 5 test där och ligger mellan 60-63 rätt hela tiden. Härinne på körkortonline ligger jag mellan 63-64 rätta svar hela tiden. Men känner mig fortfarande osäker hur pass bra det är om man nu jämför med det riktiga provet..

Lycka till allesammans som snart ska skriva sina prov, hoppas det går bra för er och att ni grejar det på första försöket!!!!
9393 2013-04-17 13:10 ! Citera #
Jag har läst boken nu 2 gånger då jag tröttnat så mycket på att sitta på körskolan och plugga på STR tester.. klar med alla faser och det känns som man kan alla frågor i huvudet haha! Läs boken några gånger, man får reda på saker som man känner liksom oj det visste jag inte och får en större helhet. Och frågorna på proven är ju faktiskt ’’tagna’’ ur boken så man läser ju liksom svaren i boken egentligen. Hoppas ni förstår mig, 2 veckor till teoriprovet. Jag tänker inte sitta och råplugga den sista tiden för det gör mig bara mer stressad om jag ska vara ärlig. Hur känner ni andra?
Dennis 2013-04-17 19:55 ! Citera #
Gjorde mitt teori prov idag och jag blev underkänd...47/65 lite frågor var bara en tabbe av mig och några har jag inte sett på STR, ångrar att jag inte läst boken bättre.
_Julia_ 2013-04-17 20:26 ! Citera #
Hade teoriprov idag, fick 62 av 65!!! Vad skönt!! Jag blev så stressad innan jag satte mig framför dator. Första 20 frågor verkar lite svåra på grund av stress. Men efter 10 minuter glömde jag att jag sitter på provet och svarar bara på frågorna.. Det fanns en fråga som har jag aldrig sett förut. Något om bränsleförbrukningen och jag svarar fel =)

Jag har använd STRs frågor i början (totalt 70 tester gjorde jag). Sen hittade jag Grattisteori och använde det istället. När hade jag en vecka före provet köpte jag medlem på korkortonline.se som hjälpte mig mycket att förstå regler som jag har missat när jag läste boken =)

Så nu bara en vecka kvar och har jag uppkörning! Hoppas jag klarar allt!=)

Tips. Läs boken extra noggrant. Den är din vän! ;) Så har ni 90% att klara teori!
Jojjj__e 2013-04-19 15:19 ! Citera #
Dennis
Känner samma sak, har teori om ca 9 timmar och jag har suttit och nötat STRs alla faser och klarat dem bra, på tex Gratisteori är det annorlunda på deras ”Teoriprov” då jag testat det ca 3-4 gånger och inte klarat.



Hur gick det? :D
Jojjj__e 2013-04-19 15:27 ! Citera #
9393
Jag har läst boken nu 2 gånger då jag tröttnat så mycket på att sitta på körskolan och plugga på STR tester.. klar med alla faser och det känns som man kan alla frågor i huvudet haha! Läs boken några gånger, man får reda på saker som man känner liksom oj det visste jag inte och får en större helhet. Och frågorna på proven är ju faktiskt ’’tagna’’ ur boken så man läser ju liksom svaren i boken egentligen. Hoppas ni förstår mig, 2 veckor till teoriprovet. Jag tänker inte sitta och råplugga den sista tiden för det gör mig bara mer stressad om jag ska vara ärlig. Hur känner ni andra?


Har prov om 1 vecka, sitter inte heller och råpluggar, börjar bli väldigt trött på att läsa boken och göra massa tester. Jag har gjort föööör många faser, får alltid godkänt, fått 70/70 flera gånger. Skulle verkligen bli förkrossad om jag kuggar. Hur som helst ska jag inte plugga sista dagarna kommer bara försvinna ur skallen om jag pluggar som en galning nu sista dagarna
Amanda7588 2013-04-19 17:02 ! Citera #
_Julia_
Hade teoriprov idag, fick 62 av 65!!! Vad skönt!! Jag blev så stressad innan jag satte mig framför dator. Första 20 frågor verkar lite svåra på grund av stress. Men efter 10 minuter glömde jag att jag sitter på provet och svarar bara på frågorna.. Det fanns en fråga som har jag aldrig sett förut. Något om bränsleförbrukningen och jag svarar fel =)

Jag har använd STRs frågor i början (totalt 70 tester gjorde jag). Sen hittade jag Grattisteori och använde det istället. När hade jag en vecka före provet köpte jag medlem på korkortonline.se som hjälpte mig mycket att förstå regler som jag har missat när jag läste boken =)

Så nu bara en vecka kvar och har jag uppkörning! Hoppas jag klarar allt!=)

Tips. Läs boken extra noggrant. Den är din vän! ;) Så har ni 90% att klara teori!


Grattis!! Vilka kapitel rekommenderar du att man läser?
Peterxxon 2013-04-22 11:46 ! Citera #
Dennis
Gjorde mitt teori prov idag och jag blev underkänd...47/65 lite frågor var bara en tabbe av mig och några har jag inte sett på STR, ångrar att jag inte läst boken bättre.



Är du verkligen säker? du är den första som säger att STRs frågor inte liknar vägverkets? Jag har hört att dom är väldigt lika varandra bara att man formulerat om dom.
Dennis 2013-04-22 21:04 ! Citera #
Peterxxon



Är du verkligen säker? du är den första som säger att STRs frågor inte liknar vägverkets? Jag har hört att dom är väldigt lika varandra bara att man formulerat om dom.


Många var ganska lika, vissa hade jag inte sett innan men skyller på att läst igenom boken väldigt kasst, Ny tid imorgon.
Hampus 2013-04-22 21:50 ! Citera #
Lycka till Dennis! Jag gör mitt snart jag med, har gjort 70 tester nu sammanlagt :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:47
1
I går 20:30
14
2024-05-03 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor