Start > Körkortsforum > STR Elevcentralen, räcker det?

STR Elevcentralen, räcker det?

Jojjj__e 2013-04-09 21:11 ! Citera #
Ja, som rubriken lyder så undrar jag ifall Elevcentralens prov räcker? ligger för det mesta på 95-98 % läser även senaste upplagan av körkortsboken...vad säger ni som klarat teoriprovet? kan jag klara det?
_Julia_ 2013-04-09 21:29 ! Citera #
Det undrar jag också :)
Jojjj__e 2013-04-09 21:55 ! Citera #
_Julia_
Det undrar jag också :)



BRA! då är vi två :D
Isabellllll_ 2013-04-11 12:51 ! Citera #
Jojjj__e
Ja, som rubriken lyder så undrar jag ifall Elevcentralens prov räcker? ligger för det mesta på 95-98 % läser även senaste upplagan av körkortsboken...vad säger ni som klarat teoriprovet? kan jag klara det?



Jag undrar också precis samma sak! :) någon som har erfarenhet?
kkrs93 2013-04-11 16:47 ! Citera #
Ja det skall räcka. Det skall även räcka med att läsa körkortsboken några gånger!
9393 2013-04-11 18:40 ! Citera #
Jag har haft kompisar som klarat Teoriprovet genom att bara göra grund faserna alltså ABCF. Och inte ens öppnat teoriboken. Men det är inte att rekommendera..enligt mig iaf. Det bästa är att göra ABCF-3x Repetition och slutfasen. Sen efter det repetera tills man känner sig redo.. Jag har nu en månad kvar till min uppkörning och teoriprov. Och jag är klar med allt det jag skrev ovan, det tog mig ungefär 2ggr/vecka i sisådär 6 veckor. Och då satt jag oftast inte mer än max 2 timmar/gång. Så kämpa på!
Jojjj__e 2013-04-12 22:28 ! Citera #
9393
Jag har haft kompisar som klarat Teoriprovet genom att bara göra grund faserna alltså ABCF. Och inte ens öppnat teoriboken. Men det är inte att rekommendera..enligt mig iaf. Det bästa är att göra ABCF-3x Repetition och slutfasen. Sen efter det repetera tills man känner sig redo.. Jag har nu en månad kvar till min uppkörning och teoriprov. Och jag är klar med allt det jag skrev ovan, det tog mig ungefär 2ggr/vecka i sisådär 6 veckor. Och då satt jag oftast inte mer än max 2 timmar/gång. Så kämpa på!



tack så mycket =) har teoriprov om ca 2 veckor.. hoppas verkligen jag klarar har gjort alla faserna och gjort 34 slutprov och 25 repetition.. läser de ”vitkiga” kapitlen i boken om och om igen...HOPPAS JAG KLARAR PROVET :D
9393 2013-04-13 20:32 ! Citera #
Det borde verkligen räcka! - Ta det lugnt fram till teorin.. plugga inte för mycket för då kan man lätt börja tvivla på saker och blanda ihop saker och ting. Har du gjort så pass många prov så kommer du klara det utan problem. Saken är ju faktiskt den att frågorna du gör på skolans datorer (STR) är dem samma som kommer på Teoriprovet! Så förmodligen kommer du känna igen dom flesta frågorna, lycka till :)
Jojjj__e 2013-04-14 14:24 ! Citera #
9393
Det borde verkligen räcka! - Ta det lugnt fram till teorin.. plugga inte för mycket för då kan man lätt börja tvivla på saker och blanda ihop saker och ting. Har du gjort så pass många prov så kommer du klara det utan problem. Saken är ju faktiskt den att frågorna du gör på skolans datorer (STR) är dem samma som kommer på Teoriprovet! Så förmodligen kommer du känna igen dom flesta frågorna, lycka till :)


Super :D inte långt kvar nu, kör lite test på TEO 2011 nu också för att få lite variation :P men har försökt att dämpa ner på testerna nu kanske 1-2 om dagen, inte mer :) tack för tipset blev lite lugnare nu
Dennis 2013-04-17 00:48 ! Citera #
Känner samma sak, har teori om ca 9 timmar och jag har suttit och nötat STRs alla faser och klarat dem bra, på tex Gratisteori är det annorlunda på deras ”Teoriprov” då jag testat det ca 3-4 gånger och inte klarat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor