Jag körde upp i Jakobsberg idag, (igår skrev jag teorin 60/65.)
Uppkörningen klarade jag. Alla säger ”hoppas ni inte få en kärring”. Men jag fick en uuuurgullig tjej som jag inte kommer ihåg namnet på, hon var väldigt lugnande och jag fick göra allt i min egen takt.
Skulle kolla handbromsen, styrservot och bromsservot. Glömde hur man kollade bromsservot, men hon sa att ”okej, men då tar vi och kontrollerar oss på körningen”. Under tiden kom jag på hur man kollade bromsen, då sa hon att vi kunde kolla den när vi kom tillbaka.
Eftersom jag bor nära, så sa hon ”kör hemåt då”. Så körde i princip hem och backade runt ett hörn. Efter det åkte vi en liten bit på E18 mot Enköping och ner igen direkt mot Jakobsberg.
Hon sa själv att dom inte har några ”speciella slingor” som dom kör, utan dom kör olika i princip alltid(!!!!!)
Jag glömde dock att ta upp min backspegel efter jag hade backat runt hörnet,men kom på det efter några meter och fixade till det. Trodde jag hade kuggat då, så efter det antog att jag redan kuggat så körde väldigt chill efter det vilket ledde till att jag blev GODKÄND!
Trodde jag verkligen inte…!
Så…ANDAS, ta det chill och har inga förutfattade meningar, jag ville jättegärna ha en kille när jag kom dit. Men kunde verkligen inte fått en bättre kontrollant, lugn, pedagogisk, fick en avslappnad och pratade lagom :
Det är verkligen inte så hemskt som man tror, dom sitter inte och skriver under tiden heller, utan har en platta där man får se områdena dom kontrollerar. Och min inspektör började inte hålla på med den tills vi kom tillbaka till parkeringsplatsen = skönt.