Start > Körkortsforum > Aldrig kört bil....

Aldrig kört bil....

Gäst 2009-07-15 18:56 ! Citera #
Jag har precis börjat övningsköra privat. Jag tänkte köra ett tag innan jag börjar i en trafikskola för att jag vill känna mig mer säker. Och sen blir de nog billigare också.
//M
Gäst 2009-07-18 23:58 ! Citera #
Börja med att köra privat, mkt bättre ekonomiskt
Gäst 2009-07-22 11:35 ! Citera #
Även om man vill tro att mamma & pappa vet bäst så råder jag dig att kontakta en körskola som kan guida dig genom en heltäckande trafikutbildning. Mamma & Pappa kan sedan stötta och hjälpa dig på vägen till körkortet.
Fegen 2009-07-25 19:02 ! Citera #
Satsa på privat är mitt råd.
D021 2009-07-27 11:44 ! Citera #
kompetent
har du inga kunskaper om körning så tycker jag att det är bäst om du börjar med en simulator, köp en g25 ratt (den har koppling och en 6-växlad låda) priset på de ligger runt 2000 och den hjälper dig mycket, som att hitta dragläget med kopplingen. fördelen med simulatorn är att du inte bränner kopplingen på bilen som du ska köra med sen (jag började med ratten, sen fick jag beröm av min körskolerärare :D )


Vad är det för simulator du kör?
Gäst 2009-08-01 12:36 ! Citera #
Jag tycker att du ska börja privat!! Lär dig hitta kopplingen, känna på gasen och dragläget. Skolan kostar massa pengar och kommer man dit som nybörjare kan det tänkas att dom vill att du ska boka in många många lektioner. Jag tyckte att det var skönt att kunna växla och koppla innan jag börja för då kunde jag koncentrera mig på annat som till exempel vägen :)
Gäst 2010-04-20 19:34 ! Citera #
Som många nämner är ju det bästa att kombinera både privat och med körskollärare, men det går absolut att ta körkortet enbart genom att köra med körskollärare
Deney 2010-05-10 00:12 ! Citera #
Jag tycker att du bör lära dig grunderna privat och med det menar jag att få bilen att gå framåt, växla och backa. Sedan bör man nog inte lära sig för mycket hemma eftersom man då kan lära sig ”fel” rutiner som gör att man misslyckas på uppkörningen.
Gäst 2010-06-12 23:41 ! Citera #
Min pappa ville att jag skulle ta en lektion innan jag började köra på vägar med honom. Då lärde jag mig rätt från början, och sedan kunde jag utvecklas med en bra grund.
lydiajoh 2010-06-13 19:42 ! Citera #
Mitt tips är att köra hemma jättemycket innan du börjar på trafikskola. Det blir så grymt mycket billigare! Du kan ta en lektion ganska tidigt för att se till att inte grunderna blir fel. LYCKA TILL!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo