Tills för 2 dagar sedan hade jag aldrig ens provkört en bil, jag satt jag själv och kollade i detta forum om hur det är att köra första gången, tips etc och jag var supernervös innan men nu har jag varit ute 2 ggr och det är sååååå kul!!! Så fort du sätter dig bakom ratten kommer nervositeten släppa jag lovar dig. Jag har som sagt aldrig provkört eller ens suttit bakom en ratt tills för 2 dagar sedan och nu kan jag t.o.m växla, en obeskrivlig känsla!
Det jag kommer fortsätta göra nu är att NÖTA NÖTA NÖTA på stora parkeringar tills jag är helt perfekt och bekväm på fötterna (koppling vs. gas, hitta rätta läget).
Jag kommer att köra på parkeringar så länge som det behövs, nu gick det över förväntan så jag kanske inte behöver vara där så länge till men jag är hellre där på parkeringen en gång för mycket än för lite. Bara att nöta nöta nöta tills det sitter gör ju att man sparar många slantar på trafikskolor sen. Jag kommer oxå göra som de andra rekommenderar, ta körlektioner sen hem och öva på det man gjort där, allt för att få körkortet så billigt som möjligt.
Sätt igång nu det är superkul!