Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen två gånger

Kuggat uppkörningen två gånger

Gäst 2015-10-23 11:10 ! Citera #
Jag vet hur det känns. Ska ha min fjärde uppkörning om 2 veckor och jag minns vad jag kuggade på mina andra gånger. Den senaste gången jag körde upp gjorde jag vissa småmisstag samt att jag fick lite otur i en sväng och visste inte hur jag skulle agera korrekt. Är det rimligt ifall instruktören kuggar dig för att du inte kollat åt alla håll när du t. ex bromsar in inför en trafiksignal? Men sedan dess har jag försökt köra privat med min farsa nästan varje helg framtill uppkörningen och jag kan ärligt säga att han inte är den bästa förebilden för mig, men jag får helt enkelt nöja mig med honom. Har fortfarande vissa grejer som jag inte gör under hela körningen. Ska verkligen försöka fixa till dessa med tills uppkörningen snart.

Lycka till allihop
ann 2015-12-10 13:41 ! Citera #
Kuggade på min första uppkörning igår.. Jag var såå sjukt nervös och jag har nog aldrig kört så dåligt sedan jag började övningsköra! Hade inte övningskört med bilskolan på väldigt länge heller så det kanske inte var så konstigt att det gick dåligt men trodde aldrig att det skulle gå såhär dåligt. Jag tränade med min mamma dagen innan en del och körde hur bra som helst. Men väl där på uppkörningen blev jag så sjukt nervös och allt blev bara fel.

Inspektören bad mig åka in på ”väg 143” och jag såg skylten men för att få åka in på den vägen skulle man köra in i högerfilen innan, missade det helt 2 gånger (jag fick ändå 2 chanser) första gången visste jag inte att det inte gick att byta fil. Andra gången kom en bil fram snabbare så jag hann inte köra till höger och svänga dit vi skulle. Sedan fick jag motorstopp när vi skulle köra ut på en motorväg då vi stod i en lutande backe vid en stoppskylt.. Som om inte det var nog gjorde jag fel när jag fick uppgift att vända på rätt sätt i en korsning.. Det blir att gå tillbaks till trafikskolan, tänker inte ge upp! Nästa gång ska jag sätta det!! Ge inte upp ni andra som har kuggat, fortsätt kämpa! :)
Gäst 2015-12-10 23:37 ! Citera #
Jag kuggade också 2 gånger och jag tänker förtsätta tills jag klarar uppkörning, min kompis kuggade 9 gånger, nu har han körkort.
Gäst 2016-04-18 11:05 ! Citera #
Jag kuggade i lördags (måndag i dag.) Känns fortfarande sjukt surt.

Missade två grejer.

Dels anpassade jag inte min hastighet tillräckligt snabbt för en annan bil som körde i mycket lägre hastighet (jag höll 100 den andra bilen körde 70-80) som skulle ut från en påfart in i min fil. Agerade för sent helt enkelt.

Den andra gällde en inbromsning som jag gjorde när en gående gick ut i gatan trots att han hade röd gubbe. Det var aldrig fara för hans hälsa, (jag höll ungefär 25 km och bromsade ner till 15km trots att jag hade grönt) Det hela skedde på reflex. Jag hade inte heller några bilar bakom mig.

Min instruktör menade på att jag skulle ha kört på ändå eftersom jag kan bli påkörd bakifrån och vägtrafikanten hade stannat för mig.

Jaja. Ska försöka en gång till om 10 dagar.
Gäst 2016-04-18 11:37 ! Citera #
Hallå jag tog mitt körkort och gjorde uppkörning 22 december 2015, körskoleläraren sa till mig att inte bry mig om små fel jag gjort och konsentrera mig på helheten,, så jag trodde jag skulle kugga när jag stog i en korsning till motortrafikled och efter flera minuter såg jag en lucka och fick tryck gasen i botten 1:an och 2:an for att hinna upp i fart, jag hade hjulspinn på båda växlarna,, jag fick beröm för det, du kom snabbt upp i fart och var inte i vägen för lastbilen :) men köra upp 22 december :) det ver så mycket trafik så vi tog nya vägar hela tiden och jag gjorde bara en halv cirkel runt stan :) jävla tur, inget parkerings test, ingen vänstersväng på landsväg :) det tog över 20 minuter att komma ut från stan i lilla Motala
Gäst 2016-06-17 13:05 ! Citera #
Hade mitt teoriprov förra veckan med 62/65. Kuggade dock privat uppkörning nu i tisdags eftersom jag höll för hög fart genom cirkulationsplatser. Nåväl, jag får väl ta det lite lugnare då nästa gång tänkte jag. Bokade en ny tid till idag och har nu kuggat igen för 2 timmar sedan. Jag fick mycket beröm för hur trafiksäkert och smidigt jag körde, men hon tyckte att jag stod för nära bilen på min högra sida när jag backat in på en parkering. Hur fan kan en sådan skitsak förstöra allting? Jag kan 100% garantera att det var lika trångt på båda sidorna, och jag sa till henne redan innan jag parkerade att det var en väldigt trång ruta. Men där ville hon stå ja. Känns som om hon bara underkände mig för att jag var privatist....
Gäst 2016-06-17 18:58 ! Citera #
Är väldigt viktigt och inte parkera för när bilen på högra sidan, kan bli svårt för den bilföraren och öppna sin dörr på förarsidan då.
Calle 2016-08-10 11:56 ! Citera #
Har kuggat två gånger än så länge första gången var en häxblandning av olika slumpmässiga händelser som inte många nya bilförare hade klarat utan problem detta slutade i utskällning av inspektören (Inte ultimat för självkänslan direkt).

Andra gången lyckades jag hamna i fel körfällt och bytte tillbaka över heldragen linje istället för att fortsätta och vända på lämplig plats. Inspektören var mycket lugnare denna gången och förklarade att jag antagligen hade klarat mig om jag bara tagit det lugnt och vänt på en säker plats.

Efteråt kände jag mig helt tom inombords och tänkte att det här med körkort kanske inte är min grej men efter att ha rannsakat mig själv lite så känner jag att ge upp precis innan mållinjen inte är något som jag kommer kunna leva med.

Tänker boka en tredje uppkörning i eftermiddag och inför denna uppkörning ska jag detaljstudera varenda korsning,rondell och motorvägspåfart i hela stan så tro mig när jag säger att de jävlarna inte ska ha nöjet att kugga mig en tredje gång.
Caroline 2016-08-10 17:37 ! Citera #
Gäst 2015-04-15
Vilken tid är bäst att köra upp då?
Jag körde upp 14.20 i Malmö sista gången. Helt perfekt.
Gäst 2016-10-16 11:35 ! Citera #
Hej!

Har kuggat två gånger nu, båda gånger i Farsta. Jag skyller däremot inte på inspektörerna även fast det känns lättare men de båda var jätte trevliga och jag vet att jag tabbade mig.

Första gången skulle jag fickparkera och inspektören ingrep för att jag var för nära den andra bilen, sedan tyckte inspektören att jag kunnat stanna vid ett gult trafik ljus. När jag körde förbi det tänkte jag ba ”fan fan fan fan”.

Andra gången var jag även mer nervös än första gången fast jag klarade fickparkering galant men sedan körde jag för nära bilspeglarna av stillasittande bilar och hon ingrep. Plus så körde jag konstigt i en rondell.

Har tröstätit hela veckan och mått skit samt inte kunnat koncentrera mig på annat. Ärligt vill jag bara ge upp men samtidigt kommer jag hata mig själv om jag gör det. Nästa uppkörningen är i Falun om fyra dagar, måste bara skaffa lite mer pondus. Men lycka till alla där ute, försök hålla huvudet högt och hoppas mina erfarenheter var lite till tröst! Vi kuggare är inte ensamma!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor