Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen två gånger

Kuggat uppkörningen två gånger

malinkarlsson 2012-05-08 19:46 ! Citera #
Hej! Jag måste bara fråga om någon har något bra tips hur man gör för att bli avslappnad innan uppkörning?

Kuggade första gången för att jag körde för fort ut i en korsning där höger reglen gällde och han hann bromsa åt mig sen efter det så körde jag för nära kanterna men det var inga problem.

Andra gången råkade jag lägga mig i fel och bytte sedan tillbaka på ett osäkert sätt så bilen bakom tutade på mig och det kuggade jag på. En sak som jag vill att alla ska veta är att dom som säger att förarprövarna är sura är dumma i huvudet. Båda jag har haft har varit helt underbara och både blev ledsna över att dom fick lov att kugga mig. Anledningen till att dom inte pratar när man kör är för att du ska kunna koncentrera dig och inte bli störd, om du vill att förarprövaren ska prata med dig är det bara att du börjar prata själv. Kan lova er det här för jag har som sagt haft två olika och båda var helt underbar, har själv väldiga problem att kontrollera mina nerver och det gjorde att jag kuggade, ska vänta i någon månad och satsa sen istället.
Proxy 2012-05-08 20:22 ! Citera #
Tänk inte så mycket på att du måste göra alla moment under uppkörningen 100% perfekt. Inspektörerna lägger mycket fokus på hur trafiksäkert du kör.

Jag fick bl. a motorstopp en gång, och så råkade jag köra i fel fil, men byta tillbaka till rätt fil på ett säkert och lugnt sätt(bakspegel, sidospegel, döda vinkel, blinker, vänta 1-2 sek, byta fil). Ändå klara jag min uppkörning på första försöket.
Jen 2012-05-09 19:31 ! Citera #
Jag hade också min andra uppkörning idag.. Det gick superbra hela vägen fram till att vi skulle parkera vid vv. Jag skulle fickparkera och det gick bra in i luckan och sen skulle jag ”bara” köra fram och rätta till lite, ”donk” :o -Oj då... Där var visst en dragkrok på bilen framför. Bye bye körkort! Så jävla surt!!! :x

Min första uppkörning var hemsk. Fick total blackout och vet inte vad jag gjorde riktigt. Fick världens utskällning efteråt av inspektörn som sa att jag vara rena trafikfaran och lååååångt ifrån körkort. Aldrig kört så dåligt förut, var ju galet nervös också.

Inspektör nr1 sabbade min självkänsla ganska rejält. Inspektör 2 var dock hur snäll som helst.

Tredje gången gillt förhoppningsvis?
Micke78 2012-05-09 21:59 ! Citera #
Jen
Jag hade också min andra uppkörning idag.. Det gick superbra hela vägen fram till att vi skulle parkera vid vv. Jag skulle fickparkera och det gick bra in i luckan och sen skulle jag ”bara” köra fram och rätta till lite, ”donk” :o -Oj då... Där var visst en dragkrok på bilen framför. Bye bye körkort! Så jävla surt!!! :x

Min första uppkörning var hemsk. Fick total blackout och vet inte vad jag gjorde riktigt. Fick världens utskällning efteråt av inspektörn som sa att jag vara rena trafikfaran och lååååångt ifrån körkort. Aldrig kört så dåligt förut, var ju galet nervös också.

Inspektör nr1 sabbade min självkänsla ganska rejält. Inspektör 2 var dock hur snäll som helst.

Tredje gången gillt förhoppningsvis?


Till Jen:
Vad tråkigt att det skulle gå snett på en sådan liten ”skit sak”, hoppas du grejar det nästa gång! :)
Jee 2012-09-20 20:01 ! Citera #
Idag e det 4:e gången som jag kuggade. Körde up på 3 olika ställe
1. Södertälje...körde 80 på 90väg
2. Södertälje...körde till fel väg. I början sa han ju att jag kunde vända om jag körde fel väg. Men han har så jävla brottom då vride han ratten själv istället pga. jag körde ca.40 mins.
3. Sollentuna... jag skulle ha dragläge när jag skulle köra ut tillkorsningen pga. mitt väg har lite backe. Cirkulationplatsen var det en bil körde ut från rondellen utan att blinka. så jag tänkte att han/hon skulle köra runt men men...det var mitt fel igen.
4.Finspång... 15 punkter :o som han checkade mig. kuggade pga. dragläge igen. jag kom upp från nån landsväg där var det värsta backe. Jag skulle köra ut och svänga höger, ingen bil från vänster utan höger så jag var beredd att köra över men jag stådde för nära filten. Så ere Med privatist bokning...

Jag e hopplös... :cry:
DANIE 2012-11-01 18:55 ! Citera #
Jag har också kuggat två gånger och är jätteldesen.men kämpa bara
kuggarn 2012-11-03 20:25 ! Citera #
Hejsan!
Har också kuggat! Den första jag hade var inte en trevlig typ. Han satt och trumma med sin penna vilket inte alls gjorde mig mer nervös :/...Sen när jag var klar så sa han att jag blev underkänd för en flera saker.. Han undrade hur jag kunde utbilda mig till de jag ska när jag inte änns kan känna samspelet med trafikanterna. (Jag valde att stanna innan en korsning för att den andra trafikanten inte blinka att han skulle svänga).Jag förstår inte hur min utbildning (ska arbeta med människor) har något med det att göra. Det var som om jag valt helt fel utbildning också :(
Emelie 2012-11-21 20:35 ! Citera #
Ja har också kuggat 2 gånger idag var den andra och de känns piss.. :o
1 gången var i Sollentuna och då kugga ja på att ja ökade hastigheten (körde 25) på en 30 väg men råka gasa på lite för mkt så låg runt 33-35 , va Inge vidare kanske! Sen kolla ja tydligen inte tillräckligt mycket i en korsning. Han ja åkte med var så jävla bitter och verkligen ingen glad människa jag var så jävla nervös så de gjorde inte saken bättre...
2a gången var i dag i Farsta och ja tyckte själv de gick toppen men de ja kugga på var att ja inte såg möjligheter att vända på fast ja förklara att ja ville hitta en lämplig plats att vända på... Andra va att ja tyvärr missa döda vinkeln ibland när ja skulle byta fil och även att ja blinka först och titta sen! Jävligt tråkiga och saker att kugga på..
Dom sa att ja va jätte duktig på att köra men tyvärr inte kunde godkänna pga detta!
De känns piss men får försöka göra ett nytt försök’


Är de någon som vet var de är svårast att bli godkänd?
Lycka till alla/ Emelie
Jossan-88 2012-11-21 22:14 ! Citera #
Detta var det jag hittade om det lättaste/svåraste stället att köra upp på:
”Enligt revisionens granskning var det lättast att få körkort genom trafikskola om man kör upp i Örnsköldsvik och Umeå. År 2005 godkändes hela 82 procent av aspiranterna där medan bara 69 procent klarade sig i Malmö och Farsta.
Som privatist är det svårast att klara uppkörningen i Helsingborg där 33 procent klarade sig. Svårt är det också i Farsta och Malmö där 35 procent klarade uppkörningen 2005.”

Hela artikeln kan du läsa här: www.expressen.se/motor/lattast-att-fa-korkort-i-ornskoldsvik/
marquee moon 2012-11-28 17:22 ! Citera #
Jag kuggade två gånger. Första gången trodde jag att jag hade blivit godkänd, snacka om att jag blev chockad. Nä men då körde jag för ’mesigt’. Sant i och för sig när jag tänkte på det, klockan var 9 på morgonen, perfekt väglag, och inte en käft ute förutom jag, ändå kröp jag i rondellerna... :o Andra gången två jättetabbar så då förstod jag det mer. Tredje gången hade jag väl gaskat upp mig lite grann och körde rätt bra.
Båda inspektörerna var skittrevliga. Hade samma på första och tredje försöket. Det kändes inte som att de ”ville” sätta dit en, tvärtom så är nog de flesta professionella. men det finns ju förstås rötägg inom alla yrkeskårer...
Jag tyckte att teoriprovet var peanuts jämfört med själva uppkörningen. Men jag är inte så praktiskt lagd precis. Kämpa på alla ni som kör upp och kuggas och lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor