Start > Körkortsforum > Till er som gjorde all er körn…

Till er som gjorde all er körning på Trafikskolan

Jossan-88 2016-09-18 16:02 ! Citera #
Gäst 2016-09-18
Nej, det är inte gratis då din blivande svärfar arbetar för bensinen för bensinen han ”får”. Så återigen kostade inte ditt körkort det du påstår och det tog inte bara 15 körlektioner. Så duktig var du... lol!
Nej han jobbade inte för bensinen som vi fick ta, den stod deras firma för ;)
Så den stod svärfars chef för..

Och återigen så jo, jag hade bara 15 enkellektioner. Du kan få numret till min körskola och ringa och fråga så ska du få se.. Och återigen.. ja jag var jätte duktig! :D
Gäst 2016-09-18 16:10 ! Citera #
Gäst 2016-09-18
Nej, det är inte gratis då din blivande svärfar arbetar för bensinen för bensinen han ”får”. Så återigen kostade inte ditt körkort det du påstår och det tog inte bara 15 körlektioner. Så duktig var du... lol!
Och varför skulle inte det vara sant?
Vissa klarar sitt körkort väldigt fort, medans andra behöver betydligt längre tid på sig.
Bara för att hon klarade sitt körkort fortare än vad du verkar ha gjort, så behöver du inte sitta här och vara spydig!
Själv klarade jag mitt på 18 lektioner, men då mängdtränade jag mycket privat, då behöver man inte ta 20-30 körlektioner på en trafikskola..

Och vissa firmor som har använder mycket bensin, så kan det ingå som en löneförmån att man får ta ett visst antal liter varje månad. Farsan min jobbade som lastbilschaufför åt Statoil en gång i tiden, och då ingick det i lönen att han fick ta ut 60 liter som en extra löneförmån..
Gäst 2016-09-19 12:21 ! Citera #
100+lektioner och säkert upp mot 100000kr .. Har klarat uppkörningen men kämpar fortf med förarprovet.
Gäst 2016-09-19 15:38 ! Citera #
Alltså, antalet trafikskolelektioner spelar INGEN ROLL om du också har förlitat dig på privat övningskörning. Du kan ha kört varje dag privat i 2 månader och ha lärt dig jättemycket för att sedan ta två trafikskolelektioner och sedan vara redo. Det gör dig inte duktigare än andra, du bara förlitade dig på en annan metod för mängdträningen.

Denna tråd handlade ursprungligen om elever som ENBART har kört med trafikskola och inget privat, låt det vara så i fortsättningen.
Lärare 2016-09-22 14:37 ! Citera #
Alltså hur många lektioner det tar är ju såklart individuellt men tänk på att lära sig och klara sig i trafiken i Sthlm jämfört med Sunne är ganska stor...
Dvs antalet lektioner blir mer relevant om ni funderar på vart.

Sen är det ju tyvärr så att det är ”coolt” att ha kört få lektioner verkar det som.
Ni hör nog ingen läkare som skryter över hur snabbt och enkelt han blev läkare.....

/Trafiklärarn
Malin 2016-09-27 09:27 ! Citera #
Nu har jag precis klarat uppkörningen idag, så nu kan jag svara på den här. Det ska kanske nämnas att jag bor i Danmark och här får man inte göra annat än att köra på körskola. Det är alltså inte tillåtet att öva hemma med mamma eller pappa. Det är polisen man kör upp för och jag tog 20 lektioner med min körskollärare, plus en halv lektion innan jag körde upp, som uppvärmning. Det är på dagen 7 veckor sedan jag startade i körskolan och idag körde jag upp och klarade det på första försöket.

Teorin klarade jag också på första försöket med 0 fel.

Sammanlagt med avgift för prov, uppkörning, hyra av bil till uppkörning osv. så betalade jag 11.200 danska kronor. Det är 14.400 svenska kronor ungefär. Mycket pengar, men värt det då det inte tog mer än 7 veckor allt som allt och jag hade NOLL erfarenhet när jag startade.
Gäst 2016-10-01 15:56 ! Citera #
Köpte paket på 16000 vilket var 20 lek. + riskutbildning
Gäst 2016-10-19 17:53 ! Citera #
Inte färdig än :cry:
Betalade 30 körlektioner o har tagit 23...
Känner mig hopplös ibland.vissa dagar går bra andra mycket fel...och lite dålig schema på körskolan..mycket uppehål pga inga tider
ye 2016-11-11 16:39 ! Citera #
Japp 2016-08-21
Du har nog rätt och tack så mycket. :)
Jag har bara gjort 3 lektioner och har kortet i fickan nu :)
Emma 2016-11-12 12:30 ! Citera #
Jag körde absolut allt på körskolan och allt i Stockholm (innerstan) tog körkort för bara några dagar sedan. Första försöket på både uppkörning och prov. Jag hade en budget på 40.000kr och landade på ca 32.000 för absolut allt; syntest, körlektioner, provkostnad, produktion av kort och allt däremellan. Vilket gör att jag är supernöjd. Totalt har jag kört 27 timmar. 20st 80mins lektioner. Enligt min lärare är det mindre än snittet om man kör allt på körskola. Sen är jag heller inte 18 utan 28 så har väl inte exakt samma lätta inlärningsförmåga. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 11:04
1
I dag 10:37
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor