Start > Körkortsforum > Till er som gjorde all er körn…

Till er som gjorde all er körning på Trafikskolan

wheelie87 2013-07-10 00:08 ! Citera #
Jag tog över 50 lektioner + halka och uppkörningen.

(EDIT: Jag körde 4-5 gånger i simulator i början för få koll på själva bilkörandet. Trafiken och trafikreglerna i simulatorn betedde sig verkligen overkligt. Finns ett ställe utanför Göteborg som heter Mobilitetscenter som har lite olika grejer för funktionshindrade som ska ta körkort och/eller skaffa bil. )
Jossan-88 2013-07-10 09:04 ! Citera #
Jag hade absolut ingen bil erfarenhet när jag började på min trafikskola. Totalt så tog jag 15 körlektioner innan jag vart bokad för teori&uppkörning. Klarade bägge på första försöket, allt som allt la jag ut 7875kr från egen ficka. Halkbanan, riskettan och risktvåan fick jag betald av min sambos föräldrar. Det är så härligt att äntligen ha sitt körkort :D
svempus 2014-01-17 22:48 ! Citera #
Egentligen ska jag kanske inte yttra mig här men jag tog kanske 25 lektioner på trafikskolan. kosta mig inte ett öre som jag ska vara ärlig som tur var. hade inte några kunskaper innan jag böra köra just dom fordons typerna jag tog körkort för..
Gäst 2014-01-18 08:24 ! Citera #
Jag tror jag kommer landa på lite drygt 30 lektioner (inte klar än). Tror det närmar sig ca 20 000 totalt, men har inte riktigt räknat efter. Jag har kört privat lite grann för några år sedan men har inte möjlighet att göra det samtidigt nu, så det jag lär mig på körskolan har jag ju inte möjlighet att träna på förutom när jag kör med dem.
Kejsaren1 2014-03-11 10:45 ! Citera #
40 lektioner hittills. Kommer behöva 20 till säger läraren. Men antar att alla skolor inte har samma krav. Tror inte att min trafikskola skulle släppa iväg någon efter bara 5 lektioner. Dessutom stämmer det inte med trsfikverkets riktlinjer. Där finns flera moment tror d e runt 12 man måste klara innan uppkörning. Så att göra dem på mindre än 10 lektioner känns tveksamt.
Kejsaren1 2014-03-11 10:46 ! Citera #
Fast jag har nog blivit lurad iofs.
Gäst 2014-10-07 00:14 ! Citera #
Det är 16 övningar i kursplanen, men dom heter tex 1a-b, c och 10a, b, c, d, e, f, g, h, i. Så varje övning är inte en enstaka grej
isel1 2015-01-05 02:15 ! Citera #
Jag körde lite privat men mest på körskolan, jag lärde mig köra på körskolan. Jag kanske tog en 30 körlektioner på körskolan, men då gjorde jag inte det i ett svep utan avbröt flera gånger och bytte trafikskola några gånger. Sista gången tog jag 9 st lektioner ala 70 minuter och fick mitt körkort, mina förkunskaper var då att jag kunde köra i stadstrafik och landsväg men hade aldrig kört på motorväg, det var lite bitar som saknades helt enkelt men efter 9 lektioner intensivt på några veckor klarade jag uppkörningen. Men jag började först på en bra trafikskola där jag lärde mig att köra och sen harvade jag runt på en annan där jag nog mest vart förvirrad. Jag rekommenderar att spara ihop lite pengar och ta ca 2 lektioner i veckan så att det är färskt och så du får öva, sen även så att du trivs med lärare och trafikskola annars byt bara.

Min bror däremot gick endast på körskola, tog ca 12-14 lektioner och gjorde det på två månader utan att ha någonsin kört förut och var inte någon naturbegåvning, om man får verktygen så klarar man det. Tror hans körkort gick på ca 12 000 kr varav mitt gick nog på ca 25 000 +...
Gäst 2015-06-11 01:07 ! Citera #
Fy fan va det e stora kostnadsskillnader mellan olika personer. Det finns människor som spenderar 5000 kr och andra 100 000 kr. det är helt sjukt. jag tror det beror på att man lär sig olika snabbt.
Jossan-88 2015-06-11 09:22 ! Citera #
Gäst
fy fan va det e stora kostnadsskillnader mellan olika personer. Det finns människor som spenderar 5000 kr och andra 100 000 kr. det är helt sjukt. jag tror det beror på att man lär sig olika snabbt.


Självklart är det så att alla lär sig olika snabbt, och alla betyder olika lång tid på sig att verkligen förstå allt som man måste kunna. Det viktigaste man kan göra är att inte jämföra sig själv mot andra, just med tanke på att vi alla är olika.
Huvudsaken är ju att vi alla når vårt slutmål, sedan är vägen dit helt ointressant :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 23:50
21
I dag 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor