Start > Körkortsforum > Till er som gjorde all er körn…

Till er som gjorde all er körning på Trafikskolan

Linn 2012-01-23 11:09 ! Citera #
Tjena,

En liten fråga till er som inte hade några förkunskaper utan körde all er lörning på Trafikskola.

Hur många lektioner tog du och vad kostade ditt körkort totalt?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning,
Linn
frozzarn 2012-01-24 13:13 ! Citera #
Jag var också lite fundersam över denna fråga så frågade min körlärare, han påstod att för vissa som inte hade möjlighet till någon som helst privat körning eller några som helst förkunskaper kunde de ta upp emot 4-50 lektioner. Ibland mer, ibland mindre - beroende på eleven i fråga.
Gäst 2012-01-24 15:02 ! Citera #
Jag har inte räknat ut hur mycket det blir för mig, men för några kompisar som körde det mesta på skolan, och lite hemma tror jag det blev runt 15000 totalt
Vil 2012-01-24 15:30 ! Citera #
Jag tog 26 lektioner totalt på bilskolan varav 2 var uppvärmning inför förarprov och 2 var själva förarprovet (kuggad en gång).
Har inte kört någonting privat utan enbart lektioner.
Har inte tittat på slutsiffran i mitt budgetark men jag tror det precis hamnar under 25.000 kr för hela körkortet (lektioner, tillstånd, halkbana, teori, uppkörning x2).

Jag tog körkort för automat och på min bilskola säger de att tar man för manuell behöver man minst 10 lektioner till. Vet inte om det stämmer men jag har en kollega som tog körkort i höstas för manuell och han behövde 50 lektioner.. det kostade nog en bra slant.
rollonup 2012-01-31 17:09 ! Citera #
Vil
Jag tog 26 lektioner totalt på bilskolan varav 2 var uppvärmning inför förarprov och 2 var själva förarprovet (kuggad en gång).
Har inte kört någonting privat utan enbart lektioner.
Har inte tittat på slutsiffran i mitt budgetark men jag tror det precis hamnar under 25.000 kr för hela körkortet (lektioner, tillstånd, halkbana, teori, uppkörning x2).

Jag tog körkort för automat och på min bilskola säger de att tar man för manuell behöver man minst 10 lektioner till. Vet inte om det stämmer men jag har en kollega som tog körkort i höstas för manuell och han behövde 50 lektioner.. det kostade nog en bra slant.


40-50 lektioner för vanligt B-körkort?! Är du helt tokig?

Jag har tagit 24 lektioner hitintills och kört lite hemma, känns som om jag inte gjort något annat än att köra hos körskolan. Varför valde du att bara ta automat körkort? Hur ska du göra om du måste låna en bil osv.?

Jag tror att körskolan du körde hos ”mjölkade” tider, tyvärr finns det skojjare inom alla branscher.
Gäst 2012-02-01 13:03 ! Citera #
Har en kompis som bara körde på körskolan och han tog runt 30 körlektioner, från sin första körlektion till körkortet tog 2 och en halv månad ungefär. Men som sagt är det nog bäst att man kombinerar körskola med att köra hemma. Sen är det även olika från person till personen vissa lär sig snabbare än andra men det viktigaste är att man tar körkortet i sitt egna tempo.
Tonja 2012-02-20 19:55 ! Citera #
Har kört ca 20 lektioner och har nu teoriplugget kvar bara! Tycker det kändes skönt och bra att köra mycket på trafikskola, det är ju faktiskt proffs och angående kostnad så får man se det som en livsinvestering. Lycka till!
Gäst 2012-02-24 21:48 ! Citera #
Jag känner samma sak som ovanstående med kostnaden, det får ses som en investering. (och jag är himla glad att jag inte måste stå för allting själv, tack mamma och pappa!)
Gäst 2012-02-24 22:45 ! Citera #
Jag körde endast på körskola då jag inte hade tillgång till övningskörning hemma.. :P
började helt okunnig, visste inte hur man använde en koppling från första början, tog 17 lektioner, sen var körkortet mitt.
fick turen att få köra på en superbra körskola med grymma lärare, sjukt schyssta, hjälpsamma och trevliga!!
jag började köra på körskola i december, fick körkort den 13 februari.
I.S. 2012-03-04 16:42 ! Citera #
Ca 110 lektioner hittills, kostnaden på runt 70.000 tror jag. Och än är jag inte färdig. Bitch please.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor