Start > Körkortsforum > Till er som gjorde all er körn…

Till er som gjorde all er körning på Trafikskolan

Gästen 2016-04-14 00:16 ! Citera #
Åhejsan!

Börja som 16åring och körde privat. Köra var väl inga problem men när de var dax för riktiga lektioner slår de mig att de saknas en hel del. De blev ca 6-7 lektioner som test lokalt innan ja boka in mig för 1-2 lektioner i Farsta innan uppkörningen i Farsta. Inte så många fel men kugga förstås. Nu saknades körtimmar utan snack om saken.10 lektioner till ungefär innan sista grandé finale i just Farsta.

Slutsumma 20-25k-isch för 8 år sen.
alice 2016-04-14 08:45 ! Citera #
Gästen 2016-04-14
Åhejsan!

Börja som 16åring och körde privat. Köra var väl inga problem men när de var dax för riktiga lektioner slår de mig att de saknas en hel del. De blev ca 6-7 lektioner som test lokalt innan ja boka in mig för 1-2 lektioner i Farsta innan uppkörningen i Farsta. Inte så många fel men kugga förstås. Nu saknades körtimmar utan snack om saken.10 lektioner till ungefär innan sista grandé finale i just Farsta.

Slutsumma 20-25k-isch för 8 år sen.
Var tabbade du dig på körlektionerna? Kört privat i 1,5 år och det enda hen klaga på lektionerna var;
Kolla backspegeln innan du bromsar
Anpassa farten till högerregeln (var i bostadsområde så missade en infart, haha)
Backa långsammare
Gäst 2016-04-14 09:30 ! Citera #
Körde inget privat utan var helt grön när jag började köra.

Gick en intensivkurs på två veckor där det bokades upp två körlektioner per dag, totalt tjugo stycken á 40 min (80 min per dag). Dag fyra på första veckan efter åtta körlektioner så sa trafikläraren att han bokar uppkörning på måndagen vecka tre då min utveckling som förare gick mycket bra. Andra veckan på tisdag så hade jag kört fjorton stycken körlektioner och då så han att jag kommer att klara min uppkörning utan problem men att det vore klokt att fortsätta köra hela veckan för att hålla igång körningen, dock räcker det med en körlektion per dag så totalt körde jag sjutton stycken körlektioner. På måndagen efter (veckan tre) skrev jag provet och gjorde uppkörningen och jag klarade båda. Trafikinspektören hade inget att anmärka på.

Kostade mig totalt 11,521 kr. Då är allt inräknat som synundersökning, körkortstillstånd, tillverkning av körkort, fotografering, Körkortsboken, tillgång till Elevcentralen, 17 st körlektioner, risk 1 och 2.
Gäst 2016-05-05 20:58 ! Citera #
Jag tog mitt körkort i för inte så längesen. Sammanlagt på körskolan blev det 27 lektioner. Plus en ”gratis” lektion om man kan säga så (det var när jag gjorde halkan). Har inte kört mycket alls hemma och hade inte kört nästan något innan jag började på skolan. Det sammanlagda priset blev nästan 17.000 men då är allt inräknat där. Risk 1, risk 2, uppskriv och uppkörning! Så man behöver inte massor med lektioner för att kunna klara det. Körde två gånger i veckan från december till mitten på mars, sen hade jag en gång i veckan tills uppkörningen!
Gäst 2016-06-23 01:19 ! Citera #
Tog 16 lektioner för mig, och då hade jag noll kunskap samt noll erfarenhet med körning, bilar, trafikregler etc etc. Jag hade även möjligheten att köra hemma efter ungefär 5 körlektioner men då i en automatbil, så all koppling och växelkunskap fick läras på trafikskolan
Gäst 2016-07-15 22:58 ! Citera #
Man märker tydligt hur vissa räknar köpta lektioner och andra körlektioner när man läser här...

Alltså ca 20-25 körlektioner är nog ett normalt snitt, alltså 40-50 köpta lektioner eftersom man kör dubbla lektioner.
Japp 2016-08-20 15:08 ! Citera #
Skönt att se att det är fler än jag som behöver många lektioner. Det känns lite pinsamt att behöva många lektioner när man ofta läser på nätet om folk som bara tagit 10 - 15 enkel lektioner.
Gäst 2016-08-20 16:25 ! Citera #
Gäst 2016-07-15
Man märker tydligt hur vissa räknar köpta lektioner och andra körlektioner när man läser här...

Alltså ca 20-25 körlektioner är nog ett normalt snitt, alltså 40-50 köpta lektioner eftersom man kör dubbla lektioner.
???

Vadå dubbla lektioner? Hur trafikskolor lägger upp lektioner är helt upp till de själva, och det skiljer sig ofta åt.
Highway_gent 2016-08-21 21:09 ! Citera #
Japp 2016-08-20
Skönt att se att det är fler än jag som behöver många lektioner. Det känns lite pinsamt att behöva många lektioner när man ofta läser på nätet om folk som bara tagit 10 - 15 enkel lektioner.
Låt mig berätta en sak som oftare än inte är sann av min erfarenhet; Folk ljuger!

alla ljuger, man vill framstå som lite mer begåvad, lite smartare, lite bättra och så vidare i all oändlighet.

Vissa är ärliga som du, men kanske bara anonymt över nätet, irl kanske du också bättra på historien lite grann ;)

Det är inget att göra något åt, bara skaka på huvudet åt folks pretantioner och arrogans, livet går vidare!

lycka till oavsett hur många lektioner du tar!
Japp 2016-08-21 23:33 ! Citera #
Highway_gent 2016-08-21
Låt mig berätta en sak som oftare än inte är sann av min erfarenhet; Folk ljuger!

alla ljuger, man vill framstå som lite mer begåvad, lite smartare, lite bättra och så vidare i all oändlighet.

Vissa är ärliga som du, men kanske bara anonymt över nätet, irl kanske du också bättra på historien lite grann ;)

Det är inget att göra något åt, bara skaka på huvudet åt folks pretantioner och arrogans, livet går vidare!

lycka till oavsett hur många lektioner du tar!
Du har nog rätt och tack så mycket. :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo