Start > Körkortsforum > Till er som gjorde all er körn…

Till er som gjorde all er körning på Trafikskolan

V 2016-08-25 13:43 ! Citera #
Fy fan har tagit 40 st 35 minuters lektioner med körskolan. Kör inget hemma. Har Uppkörning om tre veckor. Men dem senaste lektionerna har inte alls gått bra. Dålig uppmärksamhet! och känner mig osäker. Känns som jag borde ge upp.
Hej 2016-08-29 13:19 ! Citera #
Fy fan jag skäms över att jag har tagit över 40 lektioner och fortfarande inte är klar. :( kör inget privat.
Mor 2016-09-07 17:04 ! Citera #
Heja alla som kämpar med körkortet!

Att man behöver många lektioner är inget att skämmas över. Tänk istället vad du har i ryggsäcken efter att ha nött in kunskaperna som kanske räddar ditt & andras liv.

Många skryter & tycker att så få lektioner som möjligt är något att vara stolt över.
Dessutom sprids rykten om att körskolor skulle hålla kvar elever av ekonomiska skäl. Tyvärr finns det väl ngn enstaka som inte är seriös, men de allra flesta vill/kan inte släppa iväg en elev som bara kanske klarar sig om de har tur.
Trafikskolor ska kollas så att de håller en viss kvalitet. Har de för många kuggade elever är det inte bra.... Dra åt er öronen ifall de ber er boka förarprov själva, då syns inte resultatet i statistiken.

Kolla så att trafikskolan verkligen är STR ansluten på str.se.

En dubbellektion är 2 lektioner, men många vill försköna siffrorna.
Strunta i vad andra tycker, ni ska bli säkra i trafiken!
Lycka till!
Rebecca 2016-09-08 18:54 ! Citera #
Jag måste säga att jag blir chockad av vissa siffror som skrivs ut här och undrar om de verkligen stämmer. Att man bara skulle behöva 10-15 enkellektioner utan att köra något privat låter enormt orealistiskt, speciellt med tanken på hur många moment man måste klara av. Jag körde privat 1.5 år innan jag började på körskola och då kunde jag köra i nästan vilken trafik som helst, däremot så hade jag fått en del ovanor och andra detaljer som jag var tvungen att slipa på när jag väl kom till trafikskolan. Tog ca 14-15 dubbellektioner, dvs 80 min var. 2-3 st var efter att jag kuggat en gång, klarade det på andra försöket. Ser inte mig själv som trög eller långsam i heller, utan tyckte det mesta flöt på väldigt bra vilket även min körlärare tyckte och sen hade jag bara ren otur på uppkörningen som jag kuggade. Allt som allt kostade det ca 18.000 kr för mig.
Jossan-88 2016-09-08 23:04 ! Citera #
Rebecca 2016-09-08
Jag måste säga att jag blir chockad av vissa siffror som skrivs ut här och undrar om de verkligen stämmer. Att man bara skulle behöva 10-15 enkellektioner utan att köra något privat låter enormt orealistiskt, speciellt med tanken på hur många moment man måste klara av. Jag körde privat 1.5 år innan jag började på körskola och då kunde jag köra i nästan vilken trafik som helst, däremot så hade jag fått en del ovanor och andra detaljer som jag var tvungen att slipa på när jag väl kom till trafikskolan. Tog ca 14-15 dubbellektioner, dvs 80 min var. 2-3 st var efter att jag kuggat en gång, klarade det på andra försöket. Ser inte mig själv som trög eller långsam i heller, utan tyckte det mesta flöt på väldigt bra vilket även min körlärare tyckte och sen hade jag bara ren otur på uppkörningen som jag kuggade. Allt som allt kostade det ca 18.000 kr för mig.
Jag hade aldrig kört bil när jag skrev in mig på körskolan, och jag tog bara 15 enkellektioner innan jag hade min uppkörning. Dock så mängdtränande jag privat med min sambos pappa, så jag fick den mesta av min körning den vägen. Sedan tog jag en körlektion då och då för att visa mina körlärare att jag följde körplanen vi hade lagt upp.
Klarade teorin och uppkörningen på första försöket, allt som allt så tog det 9 månader och kostade min lite drygt 7500 :-
Gäst 2016-09-15 23:34 ! Citera #
Jossan-88 2016-09-08
Jag hade aldrig kört bil när jag skrev in mig på körskolan, och jag tog bara 15 enkellektioner innan jag hade min uppkörning. Dock så mängdtränande jag privat med min sambos pappa, så jag fick den mesta av min körning den vägen. Sedan tog jag en körlektion då och då för att visa mina körlärare att jag följde körplanen vi hade lagt upp.
Klarade teorin och uppkörningen på första försöket, allt som allt så tog det 9 månader och kostade min lite drygt 7500 :-
Då tog du alltså inte 15 enkellektioner och det kostade dig inte 7500 kr eftersom du körde privat också samt att du då och då tog ännu fler lektioner på trafikskolan. Har du kört i 9 månader har du kört mycket och det har kostat mycket också även om andra har betalat så summa summarum... sluta spela allan precis som om du vore duktigt. :)
Jossan-88 2016-09-16 11:36 ! Citera #
Gäst 2016-09-15
Då tog du alltså inte 15 enkellektioner och det kostade dig inte 7500 kr eftersom du körde privat också samt att du då och då tog ännu fler lektioner på trafikskolan. Har du kört i 9 månader har du kört mycket och det har kostat mycket också även om andra har betalat så summa summarum... sluta spela allan precis som om du vore duktigt. :)
Jo jag tog 15 enkellektioner, men som jag även skrev så körde jag det mesta privat för att få ner kostnaden på körskolan.. Den privata körningen var gratis då sambons pappa fick bensin via hans jobb, så vårt drivmedel kostade inte en krona.. Jag är duktig! :D :D
Gäst 2016-09-16 12:39 ! Citera #
Till alla er som tar massor av lektioner och känner att ni inte är klara: Om din körlärare säger vad ni ska gå igenom nästa gång, om inte så fråga, kolla upp på internet om det momentet, hur man kör i stadstrafik t.ex, finns både text och video på youtube om det. Då har ni pluggat in regler och när och var ni ska göra det och det, då blir det enklare när körläraren förklarar nästa gång och allt blir inte helt nytt.
Jossan-88 2016-09-16 15:44 ! Citera #
Gäst 2016-09-16
Till alla er som tar massor av lektioner och känner att ni inte är klara: Om din körlärare säger vad ni ska gå igenom nästa gång, om inte så fråga, kolla upp på internet om det momentet, hur man kör i stadstrafik t.ex, finns både text och video på youtube om det. Då har ni pluggat in regler och när och var ni ska göra det och det, då blir det enklare när körläraren förklarar nästa gång och allt blir inte helt nytt.
Riktigt bra tips!
Så gjorde jag också när jag fick dom momenten av min lärare som han ville att jag skulle ha klarat av tills min nästa körlektion :)

Så det vart en del youtube tittande och sedan ut och öva med min handledare :)
Gäst 2016-09-18 13:44 ! Citera #
Jossan-88 2016-09-16
Jo jag tog 15 enkellektioner, men som jag även skrev så körde jag det mesta privat för att få ner kostnaden på körskolan.. Den privata körningen var gratis då sambons pappa fick bensin via hans jobb, så vårt drivmedel kostade inte en krona.. Jag är duktig! :D :D
Nej, det är inte gratis då din blivande svärfar arbetar för bensinen för bensinen han ”får”. Så återigen kostade inte ditt körkort det du påstår och det tog inte bara 15 körlektioner. Så duktig var du... lol!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest