Jag måste säga att jag blir chockad av vissa siffror som skrivs ut här och undrar om de verkligen stämmer. Att man bara skulle behöva 10-15 enkellektioner utan att köra något privat låter enormt orealistiskt, speciellt med tanken på hur många moment man måste klara av. Jag körde privat 1.5 år innan jag började på körskola och då kunde jag köra i nästan vilken trafik som helst, däremot så hade jag fått en del ovanor och andra detaljer som jag var tvungen att slipa på när jag väl kom till trafikskolan. Tog ca 14-15 dubbellektioner, dvs 80 min var. 2-3 st var efter att jag kuggat en gång, klarade det på andra försöket. Ser inte mig själv som trög eller långsam i heller, utan tyckte det mesta flöt på väldigt bra vilket även min körlärare tyckte och sen hade jag bara ren otur på uppkörningen som jag kuggade. Allt som allt kostade det ca 18.000 kr för mig.
Jag hade aldrig kört bil när jag skrev in mig på körskolan, och jag tog bara 15 enkellektioner innan jag hade min uppkörning. Dock så mängdtränande jag privat med min sambos pappa, så jag fick den mesta av min körning den vägen. Sedan tog jag en körlektion då och då för att visa mina körlärare att jag följde körplanen vi hade lagt upp.
Klarade teorin och uppkörningen på första försöket, allt som allt så tog det 9 månader och kostade min lite drygt 7500 :-