Start > Körkortsforum > Övrigt > Körkort utomlands

Körkort utomlands

Kenno 2019-04-16 07:47 ! Citera #
Obegripligt. Många åker ner till gamla öststater och lyckas köpa till sig körkort utan att ha bott där , jobbar i Sverige , kan ingen Svenska , byter in de utländska körkortet mot Svenskt och dessa idioter får åka runt på våra vägar lagligt fast dom inte varken kan några trafikregler eller hur man uppför sig i trafiken.. möter dessa dårar dagligen ute på vägarna...
Vad fan har hänt med de Svenska systemet.. Man pratar om samkörning utav register , men det verkar ej fungera...
I Jönköpings län är det många som har bytt ut Tjeckiska körkort utan att ens ha bott i Tjeckien.. Dom pratar ej Svenska, ej Engelska och helt säker på ingen Tjeckiska heller...
Att inte Polisen ifrågasätter hur fan någon har fått körkort utan att ens kunna Svenska när dessa blir stoppade ute på vägarna...
Helt sjukt...
Gäst 2019-04-16 09:25 ! Citera #
Nja....tror unte det är så många som åker ner och köper ett......

Däremot så är de ”få” som inte ska befinna sig i trafiken alls....

Det som mer är skrämmande är yrkestrafik från östaterna.....med bristande kubskaper, även droger och fylla, vid färje terminaler så plockar polisen flertal fordonsburna trafikanter.
Lastbilstjejen 2019-04-16 12:32 ! Citera #
Gäst 2019-04-16
Nja....tror unte det är så många som åker ner och köper ett......

Däremot så är de ”få” som inte ska befinna sig i trafiken alls....

Det som mer är skrämmande är yrkestrafik från östaterna.....med bristande kubskaper, även droger och fylla, vid färje terminaler så plockar polisen flertal fordonsburna trafikanter.
Det håller jag med om och kan intyga att utländska chaufförer är påverkade av både det ena och det andra när dom kommer till Sveriges terminaler.. Jobbar själv som lastbilschaufför och stöter ofta på andra chaufförer som kommer från Polen, Tjeckien, Bulgarien o.s.v

Och nästan hälften (4 av 10) av dom som jag stöter på är knallröda i ögonen p.g.a sömnbrist och diverse preparat innanför västen för att kunna hålla sig vakna...

Dom har sjuka tider att passa, så väldigt många är tvungna till att ta till diverse olagliga saker för att ens orka köra deras otroligt långa sträckor.. Vi har ju nått som heter ”Kör&vilotider” som måste anpassas för alla yrkeschaufförer inom EU.
Men dessvärre så följs dom inte så noga av dom östeuropeiska chaufförerna.

Tycker det är jätteläskigt hur man kan sätta sig bakom ratten på en lastbil som är lastad med gods som väger upp till 60 ton, och sedan bara köra iväg när man egentligen inte är fullt kapabel till att ens köra en lådbil.
Kalle 2020-02-26 11:59 ! Citera #
Jag har B körkort svensk ska bo i polen 1 år om jag lyckas ta C körkort i polen o kommer tillbaks kan jag byta C körkortet i Sverige?
Gäst 2020-02-26 15:20 ! Citera #
Tycker du att kunna svenska är det obligatorisk att få svensk körkort? :x
15 inlägg

Senaste foruminläggen

Rubrik
32
i går 23:09
4
i går 14:47
33
2020-04-03 18:03
20