Körkortonline > Körkortsforum > Snälla, berätta vad jag ska va…

Snälla, berätta vad jag ska vara uppmärksam på när jag går av E22 mot Karlma vid Sten-korsningen?

Patrick 2025-06-29 07:12 ! Citera #
Hastigheten där är 100 kilometer i timmen, nästan en rätvinklig sväng! Behöver jag sakta ner gradvis och långsamt tidigt? Eller måste jag hålla hastigheten 100 tills jag bromsar till gränsen cirka 50 meter från korsningen?
https://maps.app.goo.gl/g1eaKCwX5gMNXT457?g_st=ipc
Gäst 2025-07-01 17:39 ! Citera #
Nyckeln är BLINKERS. Blinka i GOD tid innan för att visa de bakom att du kommer svänga av.

Trafiklärare säger att du skall hålla vägens hastighet in i det sista så gott det går, var du än är i världen, men jag vill ge dig följande råd i och med dagens mobilsurfande förare du har runt omkring dig (och särskilt bakom dig i denna situation):

Släpp på gasen en bit innan, och bromsa ned lite när du närmar dig svängen. Var inte rädd för att ha fjutthastighet när du tar svängen, kanske 50 eller 30 eller vad du behöver.

Går du från 100 till 30 på 2 sekunder kommer du få den ouppmärksamme föraren bakom dig i rumpan, då denne är fullt uppmärksam på sin mobil och inte bilen framför som EGENTLIGEN bör hålla 100 ett tag till och inte svänga till höger mitt ute i ingenstans.

Senaste foruminläggen

Rubrik
14
I går 10:35
3
2025-07-14 22:47

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest