Start > Körkortsforum > Hur länge har ni övningskört?

Hur länge har ni övningskört?

Seblos 2012-02-26 19:59 ! Citera #
Jag har kört i 2 år nu och känner mig rätt så van, uppkörning på tisdag :)
Dercie 2012-02-29 18:14 ! Citera #
Övningskört från och till sedan jag var 16. Idag är jag 19 och fyller 20 i sommar. Planerar att ta det i maj/juni. Känner mig hyfsat väl förberedd redan nu men jag ska finslipa så mycket som möjligt :-)
Gäst 2012-02-29 21:57 ! Citera #
Dercie
Övningskört från och till sedan jag var 16. Idag är jag 19 och fyller 20 i sommar. Planerar att ta det i maj/juni. Känner mig hyfsat väl förberedd redan nu men jag ska finslipa så mycket som möjligt :-)


herregud vad länge du hållt på, varför vänta med att ta det i sommar? ligg i så kan kortet bli ditt ;)
jag tog körkort på två månader endast med hjälp av körskoolan och har aldrig övningskört hemma i hela mitt liv..
allting går, bara du vill ;)
Dercie 2012-03-01 02:08 ! Citera #
linkyy


herregud vad länge du hållt på, varför vänta med att ta det i sommar? ligg i så kan kortet bli ditt ;)
jag tog körkort på två månader endast med hjälp av körskoolan och har aldrig övningskört hemma i hela mitt liv..
allting går, bara du vill ;)

Nu bor jag förvisso i en storstad men visst har du rätt! Den största anledningen är kanske att jag övningskör med min pappa som reser mycket, därav ingen riktig kontinuerlitet i körningen, men det har blivit mycket bättre på sistone. Jag tar även trafiklektioner nu så det känns att man är rätt nära :)
Gäst 2012-03-01 13:07 ! Citera #
Jag har övningskört privat i två år. Nu har jag börjat på en trafikskola. Det är en stor skillnad att köra på en trafikskola tycker jag. När man kör med sin förälder kan man ibland lära sig ”fel körsätt” och det får man slipa bort på körskolan.
Gäst 2012-03-01 17:39 ! Citera #
Juve_
Jag har övningskört privat i två år. Nu har jag börjat på en trafikskola. Det är en stor skillnad att köra på en trafikskola tycker jag. När man kör med sin förälder kan man ibland lära sig ”fel körsätt” och det får man slipa bort på körskolan.


därför började jag helt och hållet köra på körskola..
många av mina kompisar som kört hemma privat sen dem var 16 (är 19 nu) säger samma grej. föräldrarna vet inte dagens regler med tex. eco driving och allt annat som krävs för att klara ett körprov.
jag gjorde mitt körkort endast med hjälp av körskolan, hade aldrig i hela mitt liv kört en manuell bil förr, och på en lektion kunde jag köra :P
körskolan är det bästa sättet att lära sig köra bil på, helt klart!

ett fel många gör när dem ska tex: bromsa är att dem trycker ner kopplingen innan bromsen, det ska va tvärtom - broms, sen koppling :P
Gäst 2012-03-01 17:41 ! Citera #
Äh, strunta i att övningsköra hemma, kör mycket, intensivt på körskola så fåru körkort snabbt ;)
Gäst 2012-03-03 21:32 ! Citera #
Jag har övningskört 14 körlektioner skulle det räcka för upp körning?
Gäst 2012-03-03 23:13 ! Citera #
arminno
jag har övningskört 14 körlektioner skulle det räcka för upp körning?

Vad säger din körlärare?

Det har ju inte med hur många ggr du kört utan vad du faktiskt kan. :lol:
Gäst 2012-03-04 07:05 ! Citera #
Han säger att jag är redo ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest