Start > Körkortsforum > Hur länge har ni övningskört?

Hur länge har ni övningskört?

johanlake 2011-04-27 16:19 ! Citera #
Jag har kört bil i cirka1 år. Det rullar på! :D
Emil Frisk 2011-04-28 15:04 ! Citera #
Jag har övningskört i cirka 3 månader och ska köra halkbana samt gå kursen nästa vecka. Jag har tagit fem körlektioner och läraren tycke att jag var redo (till och med för uppkörning). Jag kan förstå om det känns lite nervöst, men vad jag har hört så ska inte halkbanekörningen vara några problem om man har någorlunda koll på körningen.
Gäst 2011-05-08 19:19 ! Citera #
Har övningskört sen jag var 16 är nu 18 år och känner att det är dags att boka proven. Fördelen med att börja så tidigt har gjort att jag kan ha det ofta, inte behöver stressa mig för mycket, eftersom jag ändå måste vara 18 år innan jag tar körkort. Allt kändes så klart främmande och det tog ett tag, men nu går det lätt som en plätt och allt kommer automatiskt :)
Gäst 2011-05-24 13:38 ! Citera #
Jag övningskörde som 16-17 åring, men tog aldrig mitt körkort pga en blandning av tidsbrist och att jag inte kände mig redo att ge mig ut på vägarna själv.
Nu, tio år senare tycker jag att körandet är ganska behagligt och känner mig relativt redo för en uppkörning efter cirka ett halvårs sporadiskt körande både privat och på körskola.
För mig har kombinationen varit väldigt lyckad.
Teoribiten kämpar jag med just nu, men än är det några veckor kvar. Fingers crossed!
emraan 2011-05-24 15:59 ! Citera #
Jag har övingskört 5 månader och köpte ett paket på trafikskolan 21 lektioner

har inte kört privat bara på trafikskolan och klarade uppkörningen på första försöke:D
Johanmc 2011-06-26 14:36 ! Citera #
Jag körde nog av och till i ett år, sedan på sluttampen skrev jag in mig på körskola och körde en 7-8 lektioner för att finslipa detaljer och öva vissa moment som ”vanliga” bilförare inte tänker på eller slarvar med.
Gäst 2011-09-17 16:16 ! Citera #
Jag hade en paus i ett år och har nyligen börjat köra hemma igen och tar körlektioner.Tror jag kommer ta körkortet inom ett pat månader.
Gäst 2011-09-22 15:06 ! Citera #
Jag började övningsköra direkt när jag var 16 år, så 2 år om några månader. Jag tror att det skiljer sig från person till person om när man känner sig redo men det man måste göra är att tro på sig själv. Man blir aldrig redo för uppkörning om man hela tiden tänker att man inte kommer klara det och man är inte redo. Det man ska tänka är att man kommer klara det för då går det vägen!
Rebecca 2011-09-29 17:16 ! Citera #
Började 1996... :o men så har jag lagt ner projektet många ggr.. men nu är jag på g, har kört aktivt på bilskola o privat sedan februari i år.. Teori o uppkörning nästa vecka.. :?
Sofia_Wiberg 2011-10-16 19:56 ! Citera #
Jag har kärt i ca 1,5 år, och jag hoppas och ber att jag klarar mina tester IGEN nu i November -11
Annars vette fan vad jag ska göra, jag lovar!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 21:40
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo