Start > Körkortsforum > Hur länge har ni övningskört?

Hur länge har ni övningskört?

Gäst 2011-10-21 10:29 ! Citera #
Jag körde till och från i 5 år. Som längst hade jag nog 1-1,5 års uppehåll, så det bidrog väl till att det drog ut så på tiden :Pc
Gäst 2011-10-22 10:53 ! Citera #
Jag hade jäättesvårt med koppling, växel, dragläge å så första lektionen. Motorstopp hela tiden! Sen nästa lektion bara släppte allt å på den tredje, vilken var min senaste så hade jag knappt några problem alls.
Gäst 2011-10-24 13:47 ! Citera #
Jag tycker att det är lättare att köra än att svara på teorifrågorna :)
Gäst 2011-11-25 20:49 ! Citera #
Jag har övningskört seiöst i ett halvår och lite smått ett år före det. Nu ska jag börja på körskola och räknar med att ta körkort på 2 månader :P Fast det varierar ju mycket från person till person.
Gäst 2011-12-27 01:06 ! Citera #
Det är väldigt svårt det där när man är redo eller ej. Jag tycker också att det är svårt att köra bil men man kommer tillslut till ett läge där man känner lite som att nu har nog poletten trillat ner, och man förstår. Det viktigaste dock när man kör och tränar är att man själv känner sig redo och klar. Man måste tro på sig själv. Jag brukar ställa mig frågan: är jag redo för att själv sätta mig i en bil och obehindrat köra vart jag vill? Om man känner att man är det, ja då är man absolut redo. Det viktigaste är att man själv känner sig trygg i sin körning, att man vågar köra själv. Jag har övningskört sen i sommras, man kan inte träna tillräckligt mycket. Det är bara att träna träna träna, träna på alla möjlig sorters situationer. Man lär sig hela tiden
Gäst 2012-01-15 13:20 ! Citera #
johannayyy
Hur länge har ni övningskört? Jag har hållit på rätt länge och kört men det känns som det är rätt långt kvar tills jag kan köra upp. Teorin känns rätt lätt, men att köra bil... Är det bara jag som tycker det är svårt att köra bil?


Tycker som du! Jag är rädd att köra, men måste övervinna denna känsla. Kan alla andra så borde man klara detta!!! Tror att man måste övningköra intensivt annars glömmer man bort. Känner de som har körkort men vågar inte köra!
frozzarn 2012-01-25 13:28 ! Citera #
Jag har övningskört i snart 2 år tror jag, väldigt sällan de första året dock. Det senaste året har vi skärpt till oss lite privat och kört ungefär.. varannan vecka ungefär, det finns tyvärr ej mer tid för mig. Dock har det blivit lite längre sträckor de få gånger det blivit av. Har utöver detta tagit 4 lektioner och känner mig nu mogen på köra bil delen, har dock teorin kvar att klara av.
nodel 2012-02-02 14:27 ! Citera #
Jag har övningskört i ca 4 månader och jag har gjort halkan osv. Har nu också bokat uppkörning så det krävs inte flera års övningskörning sålänge man är viljestark!
Gäst 2012-02-09 15:43 ! Citera #
Jag har kört i lite över ett år. Känner mig fortfarande inte helt redo men har bokat uppkörning ändå för att ha ett mål att sikta efter. Annars kommer jag fortsätta hur länge som helst känns det som! ;)
Tonja 2012-02-20 19:58 ! Citera #
Jag har övningskört i 9 månader men dragit ut på det mycket mer än vad man behöver göra. Nu är det plugget kvar! Lycka till för dig! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo