Start > Körkortsforum > Hur länge har ni övningskört?

Hur länge har ni övningskört?

johannayyy 2011-02-02 21:42 ! Citera #
Hur länge har ni övningskört? Jag har hållit på rätt länge och kört men det känns som det är rätt långt kvar tills jag kan köra upp. Teorin känns rätt lätt, men att köra bil... Är det bara jag som tycker det är svårt att köra bil?
Gäst 2011-02-04 11:39 ! Citera #
Jag förstår dig! Har aldrig känt att ”nu är jag redo” utan det blev mest att min körlärare tyckte jag skulle boka uppkörning. Tror inte heller att jag någonsin kommer känna mig jättesäker i trafiken, men som alla säger så blir man ju aldrig helt färdigutbildad. Det handlar ju bara om att man på uppkörningen ska visa att man får fortsätta övningsköra själv. Men tror också att ju mer man kör, desto säkrare känner man sig :)
kjohan 2011-02-10 21:39 ! Citera #
Jag har övningskört i typ 18 år :) (är 36 år gammal) men efter min nystart i höstas har jag övningskört i ca 5 månader och tagit ca 25 dubbellektioner. Är nu ganska redo att köra upp. För vissa tar det nog helt enkelt bara längre tid. Men körkort är ju något man bara vill och måste ha, så det får val ta den tid det tar. Kanske är man snabbare än snittet på något annat. Lycka till!
Seglarkungen 2011-03-03 22:59 ! Citera #
Jag har övningskört i ungefär 1,5 år. Mest privat och nu kan jag köra så bra att mina föräldrar litar på mig/vet att det går bra så de är ibland under längre resor som de somnar, vet inte hur lagligt det är men effektivt om man behöver köra långt och farsan är lite trött.
Men snart blir det körkort!!
Matilda55 2011-03-23 19:16 ! Citera #
Jag kom igång rätt sent, så nu när körkortet börjar närma sig har jag kört i knappt två år. Jag känner mig i alla fall en aning säkrare, eftersom jag verkligen har kört regelbundet under den här tiden. Så det är bara att hoppas på det bästa!
Gäst 2011-03-31 00:09 ! Citera #
Har övningskört i 5 månader och kör upp snart. Har kört två gånger i veckan. Jag tycker inte det är så svårt att köra bil. Det finns ju så mycket andra idioter i trafiken som inte kan köra så jag är nog inte så dålig :D Men det är ju en vanesak och det blir bättre och bättre ju mer man kör. Du är ju inte en bra bilförare när du precis har tagit körkortet, erfarenheten kommer med åren. Tycker mest alla detaljerna är jobbiga och att få ihop helheten, finns ju så mycket att tänka på. Sen hatar jag ecodriving, usch! Har fått kläm på det men när jag är stressad kan jag totalt strunta i det och har en känsla att det kommer bli så på uppkörningen.
Gäst 2011-04-11 23:17 ! Citera #
2 månader typ har tatt 30 lektioner ca, redo för halka nu, sedan blir det uppskrivning & uppkörning, har 7 lektioner till att köra ” BARA”
felix_heino 2011-04-12 15:57 ! Citera #
Jag har övningskört i cirka 1,5 år började när jag var 17år. Jag skulle ha börjat lite tidigare och även kört upp lite snabbare och inte skjuttigt på det hela tiden.
Jag har kört 10 lektioner och tyckte att det var ganska enkelt och jag lärde mig snabbt. Jag är redo för uppkörningen och den ska bokas snart!
Gäst 2011-04-21 12:27 ! Citera #
<--Övningskört i ca 2 år och känner tvärtom; körningen är lätt medan teorin är svår(are). Det jobbiga är man inte har särskilt stor koll på vad som kommer att komma på proven. :/
Gäst 2011-04-25 22:08 ! Citera #
Jag har övningskört i ca 5 månader och tagit fem körskolelektioner och känner mig nu redo för halkbanan.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
92
I dag 21:06
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov