Jo visst är det så
. Har ju dock in mycket att spendera tyvärr. Men sen kan det vara bra att inte
kasta mycket stålar för sin första bil liksom.
Men, angående det du sa, hur mycket hästkrafter och/eller version skulle du kunne rekommendera då av de bilarna du nämnde.
Finns ju tex Renault Clio 1.2 modeller, 1.4, t.o.m. 1.8. Med tanke på det jag sa, vilken skulle du rekommendera?
Och vad är din åsikter om en bil som Ford Focus eller Ford Mondeo tex?
Tacksam för all din hjälp förresten
Personligen hade jag valt Nissan Micra före Clion, dels för att jag körde en Clio när vi hade våran halkbana, och fann den inte alls rolig att köra, och dels för att vi har haft en Micra själv som första bil. Vi hade en Nissan Micra 2001 1,4 liter med 82hk.
Den var rolig och pigg och klarade allt man behövde göra alldeles utmärkt.
Ford Focus känner jag till mycket väl då det är en sådan som min förra trafikskola hade som övningsbil, den var skön och köra, men det jag tycker faller på minus sidan med focusen är att man ser väldigt dåligt ut bakåt när man ska backa.
Men annars så är det helt okej bil, dock ingen billig eller liten bil, och skulle nått gå sönder så kan det bli dyra reservdelar. Men skulle kunna tänka mig att skaffa en sådan själv, dock flexifuel modellen då man kan komma undan något billigare när man ska tanka
Mondeon har jag inte kört, men rent utseendemässigt så är det snyggare än Focusen, dock dyrare att både äga och köra med.