Start > Körkortsforum > Uppkörning imorn känns nervöst

Uppkörning imorn känns nervöst

Karin 2021-08-10 19:42 ! Citera #
Du har rätt jag får hålla kvar med dom men känns bara som när ska det släppa?
Vad är det för dig som är problemet när du kuggar? Mitt är alltid trafikregler planering förstår grejen kooolla långt fram tänk innan beslut men när man väl kör upp e man så nervös vill det ska sitta som berget så jag kan hantera min nervositet men ändå köra som man ska
Maria 2021-08-10 21:12 ! Citera #
Jag vet inte, kan det hjälpa med mer teori, åka med någon annan och analysera deras körsätt? Koppla ifrån dig själv liksom, vila lite i det du blir stressad över? Jag fick egentligen en väldigt lätt första uppkörning, lugn och fin med få utmaningar men fick på bristande planering pga att jag avvaktade lite för länge med vänstersväng tex, blev aldrig trafikfarligt så jag tycker inte det kändes rätt att jag kuggade, gjorde också en liten päronsväng, tyckte bilen drev lite extra än jag är van vid så fick på manövrering också, aldrig kört en sådan bil innan, jag trodde dock att jag klarat det, jag hade en så bra känsla och tyckte ”det här är ju roligt” och blev så chockad när han sa att det inte var godkänt, blev rätt förstörd, andra gången var jag fruktansvärt nervös, fick svåra moment som backparkering mellan två snedparkerade bilar och mycket på och avfart i skarpa svängar, omkörning i hög fart, jag var för hastig i allt och missade en högerregel efter att ha kört huvudled länge så inspektören fick ingripa, helt rimligt att jag kuggade, Trafikverket hade avbokat min tid och gett mig en ny senare en annan dag vilket krockade med jobb, hade ju planerat för den andra dagen så allt blev pannkaka redan innan, tredje fick jag en vecka senare, var lugnare och fick en lugn väg ut ur Helsingborg, klarade alla moment men körde tydligen lite för fort flera gånger och reglerade det ibland och ibland ”struntade jag i det” sa inspektören, jag frågade i vilka situationer då jag inte alls kände igen det själv men då fick jag ett vasst svar att det inte gick att redogöra för :( så olika saker varje gång.
Karin 2021-08-10 22:26 ! Citera #
Usch har ju samma problem kan det vara att man helt enkelt inte är en ”van” förare att det inte ”sitter” behöver kanske mängdträna men tycker det är så svårt önska man som alla andra tog körkortet när man var yngre känns som det bara blir svårare och svårare. Många säger kör inte upp i helsingborg! Att jag aldrig kommer klara det här för dom är extremt petiga tror det är så de lär ut eleverna här dom vill ha toppstudenter. Vilken kan vara bra när man ska ut på vägen har man inte råd att göra misstag men tänker att man lär sig med tiden bli en säkrare förare. Har vänner som har körkort som kör helt crazy och tänker hur kunde hon få det måste haft tur
Fr 2021-08-10 23:18 ! Citera #
Jag körde upp i Karlskrona Så kan verkligen rekommendera att köra upp där. Nya bilar som är enkla att köra.
Maria 2021-09-10 14:27 ! Citera #
Hej! Har du din uppkörning nu eller det blev inte? Lycka till i så fall! Håller tummarna!
KuggarFqnInteEnGångTill 2022-04-22 13:06 ! Citera #
Alice 2021-08-09
Heej igen! Fyfan vad segt att du kuggade, måste säga att det där låter som ett orimligt krav att bli kuggad på.. de var inte alls så strikta i Örnsköldsvik, kanske därför statistiken visar att flest procent lyckas på första försöket här.
Jag lyckades inte somna, så dygnade alltså vilket var heeemskt. Men drack en kaffe åt lunch och en bulle, stod seriöst upp och ner inne på toan för att få syre i huvudet och jag klarade det!! Blev godkänd till min stora förvåning är helt matt och slut nu, men stort tips att köra upp i Örnsköldsvik om ni vill göra det lättare för er :)) kram och lycka till i fortsättningen, håller tummarna!!
Du, jag ska köra upp i Övik efter att ha kuggat två här nere i sthlm, skulle gärna veta om rutten eller vad det är för typ av vägar man kör på om du vet? Väldigt tacksam för svar. Ska åka tåg dit själv i fem timmar så om jag kuggar där uppe blir dom fem timmarna tillbaks ner dom 5 mest deprimerande timmarna i mitt liv hahah
Gäst 2022-04-26 23:50 ! Citera #
”Har uppkörning imorgon 6 gången med automatbil.”
Olycksfåglar...
Gäst 2022-04-28 22:45 ! Citera #
Gäst 2022-04-26
”Har uppkörning imorgon 6 gången med automatbil.”
Olycksfåglar...
Hur gick det för det? Hade avbokat min uppkörning den fredag Pgr området kände annorlunda gentemot med Vst som missade 7
Gäst 2022-05-13 10:06 ! Citera #
Karin 2021-08-10
Usch har ju samma problem kan det vara att man helt enkelt inte är en ”van” förare att det inte ”sitter” behöver kanske mängdträna men tycker det är så svårt önska man som alla andra tog körkortet när man var yngre känns som det bara blir svårare och svårare. Många säger kör inte upp i helsingborg! Att jag aldrig kommer klara det här för dom är extremt petiga tror det är så de lär ut eleverna här dom vill ha toppstudenter. Vilken kan vara bra när man ska ut på vägen har man inte råd att göra misstag men tänker att man lär sig med tiden bli en säkrare förare. Har vänner som har körkort som kör helt crazy och tänker hur kunde hon få det måste haft tur
Hej Karin! Hur gick det för dig ?
Gäst 2022-05-13 18:32 ! Citera #
Håller på att krocka med andra och kör av vägen när dom backar..

”Bara litet fel”

Sen lyckas dom köra prov utan att det kommer någon annan bil och får körkortet i cornflakespaket

Känns tryggt att vara ute i trafiken bland olycksfåglar, men det är rätt konstigt att det sen sker en jäkla massa olyckor i trafiken?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo