Start > Körkortsforum > Uppkörning imorn känns nervöst

Uppkörning imorn känns nervöst

Maria 2021-08-09 17:33 ! Citera #
Är i liknande sits, kör också automatare, en uppkörning i Ängelholm och två i Helsingborg, kände mig riktigt dåligt bemött sista gången, känns helt hopplöst, har en uppkörning i september i Nässjö (där jag aldrig varit) men måste nu göra om teorin inför den gången, min handledare har inte tid mer och säger att jag kör bra, han har blivit väldigt chockad över kuggningarna men han säger att det verkar som att inspektörerna ogillar att jag är privatist, det har inte funkat så bra med de trafikskolor jag provat, vissa har varit riktigt otrevliga faktiskt, jag har också barn och jobb och haft svårt att klämma in tillräckligt med lektioner vilket förargat lärarna, min första i Helsingborg funkade bra men läraren blev sjuk och nu har de inte tid för mig och tycker nog att jag tagit för lång tid på mig och jag bor inte längre i Hbg. Känner mig helt utelämnad och tappar tron på mig själv, ville bara visa att du inte är ensam, vi är fler som har det tufft och känner att det verkar helt omöjligt, det vore lättare att ge upp men försöker tänka att man ändå kommit långt, att det är den lilla biten kvar nu även om det känns som ett oöverstigligt berg. Tänk ändå så modigt att våga utsätta sig för detta trots nederlag!
Alice 2021-08-09 18:32 ! Citera #
Heej igen! Fyfan vad segt att du kuggade, måste säga att det där låter som ett orimligt krav att bli kuggad på.. de var inte alls så strikta i Örnsköldsvik, kanske därför statistiken visar att flest procent lyckas på första försöket här.
Jag lyckades inte somna, så dygnade alltså vilket var heeemskt. Men drack en kaffe åt lunch och en bulle, stod seriöst upp och ner inne på toan för att få syre i huvudet och jag klarade det!! Blev godkänd till min stora förvåning är helt matt och slut nu, men stort tips att köra upp i Örnsköldsvik om ni vill göra det lättare för er :)) kram och lycka till i fortsättningen, håller tummarna!!
Karin 2021-08-09 18:38 ! Citera #
Stort gratttis till dig! Bra jobbat nu förtjänar du vila <3
Karin 2021-08-09 22:38 ! Citera #
Hej Maria!
Gud jag tänkte nyss att jag känner mig ensamast i världen. Det är den där kommentaren kör bra känner mig med helt utelämnad min körlärare sa boka själv privat det spelar ej roll om vi eller du bokar den.
Sen här i helsingborg ska du köra felfritt du ska va en van förare det är svårt vet lixom inte vad det är man ska öva på? Kan köra bil och det sa trafiksinspektören med du kan köra bil släpp det nu och fokusera på det andra. Tycker att jag kört så jäkla mycket har lagt sjukt mycket pengar på mitt körkort. Handlar det verkligen om tur? Eller är det så att man har en bit kvar? Jag har bokat som privatist alla gånger tills nu kände väl att det var samma bemötning oavsett kuggade ju ändå ”trafiksäkert betende ”
Om man bara visste vad som behövdes göras hade jag gjort allt. Tog intensivkurs genom körskola för att jag skulle fixa det men det går ändå inte så vet inte vad som behövs
Karin 2021-08-09 22:43 ! Citera #
Hej Maria!
Jag kände nyss att jag är ensamast i världen men så läste jag det du skrev. Vet inte vilken ände man ska börja i?
Jag trodde att om man bokar intensiv körning via körskola så skulle d fixa sig men 30 lektioner senare så nepp fortfarande samma problem ”trafiksäkert betende”
Har bokat alla mina uppkörningar privat förutom denna gången och kuggade ändå på samma skit. I helsingborg ska man köra med vana no bumps in the road dom vill ha folk som har det där för körning och jag är inte en av dom.
Vet inte vad jag ska göra? Min körlärare tycker jag med är klar han förstår ej va felet är.
Och inga fler lektioner finns.
Ska man öppna teoriböckerna? Börja om från grunden eller mängdträna hemma tills d sitter?
Maria 2021-08-10 14:59 ! Citera #
Nej jag vet inte heller, i dessa fall kunde det nog vara bra att vara flera elever så att man kunde ge varandra feedback, det måste ju vara små saker som kan korrigeras, jag tycker själv att jag körde bra första och tredje gången men kuggat av olika anledningar varje gång som jag bett om förklaring på men inte fått. Var det svårare eller lättare körning/krav med trafikskolans bil?
Karin 2021-08-10 17:15 ! Citera #
Tyckte d va samma med trafikverkets bil och körskolan dom kollar på att du e lugn kör lungt planerat och gör allt rätt helt enkelt.
Ja det hade vart bra för känns som alla klarar det på första eller andra medans man själv bara stampar på samma sak hade man vetat vart man ska börja
Maria 2021-08-10 17:20 ! Citera #
Förstår, ja vet att vissa körskolor har haft flera elever på en lektion, två eller så men vet inte om det drogs in i och med restriktionerna. Hur många gånger har du fått göra säkerhetskontrollen? Du inte vad nästa steg blir för dig? Boka ny privat uppkörning? Det verkar ha lossnat liite med tiderna, inte minst ett halvårs väntan längre..
Karin 2021-08-10 17:47 ! Citera #
Fått göra säkerhetskontroll 2 gng. Tror ej kommer få göra den nästa uppkörning. Nu skriver receptionisten på min körskola att dom kan boka in en ny uppkörning 10 sept kl 14:30 om jag tar fem lektioner till.
Nu ska man få ihop d med jobb och allt kul. Vet inte hur man ska ”planera” lättare hur gör man när man redan e stressad.
Maria 2021-08-10 18:53 ! Citera #
Förstår att det känns stressigt och surt med pengarna för körlektionerna men försök häng kvar när du har en trafikskola i ryggen, tror att du har nytta av det, inte minst för att hitta bättre tider, jag önskar att jag hade det men det funkade inte och nu har min handledare inte tid att köra längre så jag är helt själv utan någon i ryggen. Klarar jag inte nästa uppkörning så kommer jag att behöva skriva in mig igen, det är svårt att hitta en körskola som vill ta emot en häromkring och då ska man börja om igen för att de också ska bedöma en, det blir dyrare i längden plus att det kan hjälpa att ha en trafikskola som ändå bedömer en som klar, det gör kanske något för självkänslan ändå.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo