Start > Körkortsforum > Uppkörning imorn känns nervöst

Uppkörning imorn känns nervöst

Karin 2021-08-09 08:41 ! Citera #
Lycka till! :) säg sen hur det gick<3
liapunov 2021-08-09 11:50 ! Citera #
Hur gick det med uppkörningen Karin?
Karin 2021-08-09 14:31 ! Citera #
Hej! Kuggade 6:e gången idag han tycker att jag har för kort planering och blir stressad för jag inte planerat. Tar beslut först sen planerar sa han sen på motorväg skulle köra om en lastbil jag tycker jag gasade på men det tyckte inte han. Och kom för hög fart i en korsning.
Jag ville verkligen inte köra upp idag.
lula123 2021-08-09 14:35 ! Citera #
Jag förstår inte, har du kört om lastbilen eller inte?
Karin 2021-08-09 15:03 ! Citera #
Hej!
Jag körde om lastbilen men han tyckte ja ej gasade på tillräckligt att ja skulle ännu mer gasa. Min körlärare är helt chockad han sa att det gick jättebra när vi hade vår körning innan uppkörningen. Finns även inga lektioner och ta endast mängdträna hemma sa han. För jag kör endast med dom och inget hemma. Men svårt med barnen att få det gå ihop.
Enligt min vän som jag körde med innan finns det inget att öva på jag e klar.
Och min körlärare känner samma och jag försökte verkligen ta det bara lungt men det gick inte hela vägen denna gång heller.
Känns jobbigt när man inte får till den sista biten känns också som min körlärare man och vän inte förstår heller hur de ska hjälpa mig.
Zack 2021-08-09 15:39 ! Citera #
Neeej... vad tråkigt, självklart känns det jobbigt och motigt just nu. Ta din tid, känn alla känslor men viktigast av allt, va snäll mot dig själv!

Jag skulle råda dig att börja titta efter andra trafikskolor, förklara hur läget ligger till och prova att köra med olika lärare. Du kommer att hitta en person som förklarar och lär ut på ett sätt som gör svåra moment enkla och det kommer att falla på plats.

Lycka till!
lula123 2021-08-09 15:40 ! Citera #
Vad var hastighetsgränsen på motorvägen och hur snabbt körde du när du körde om av lastbilen?
Det låter som inspektoren var jättetuff. Hade du bokat med trafikskolans bil?
Kanske att prova uppkörning i andra stan?
Gäst 2021-08-09 16:17 ! Citera #
Skulle råda dig att köra upp någon annanstans än Helsingborg. Hbg har rykte att vara stenhårda
Karin 2021-08-09 16:23 ! Citera #
Eftersom jag låg bakom en lastbil och inte ville va för nära den så kanske jag låg i 80 på en 110 väg därför jag beslutade mig att köra om och accelerera så snabbt ja kunde upp till 110 men han tyckte ja gjorde det för slött.
Sen planering mot mål tror ej jag riktigt förstog vad han mena han var väldigt trevlig och ville vara laid back men jag svängde av fel och samt en rondell kom jag i för snabbt men hann ju klart stanna men han menar på att min planering är kass behöver tänka och veta innan jag tar mina beslut.
Jag har provat en gång i halmstad tyckte det var samma som Helsingborg. Är det någon som vart i samma situation? Känns fel och ge upp men är trött och försöker verkligen köra med lärare kan väl kanske försöka köra mer privat om man kan ordna barnvakt inte alltid lätt därför jag valt köra med körskola men känns som att de bara tycker jag ska mängdträna
M 2021-08-09 16:26 ! Citera #
Alice 2021-08-09
Heej! Lycka till idag!! Du får skriva sen hur det gick :) jag ska göra uppkörningen kl 15:30 i Örnsköldsvik idag och har inte kunnat sova 1 minut... sitter på tåg från Stockholm nu är framme om 7 timmar. Ska försöka sova lite
Och svepa en kaffe när jag vaknar :3
Hörs senare!
Hur gick det? :o

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov