Start > Körkortsforum > Bästa tid för uppkörning?

Bästa tid för uppkörning?

Mekaaniker 2010-06-06 19:49 ! Citera #
Jag ska köra upp på tisdag klockan 8.45.. det är min sjätte körning alla andra gånger har jag kört upp på eftermiddagarna.. men många säger att det tiden kan påverka hur man kör vad tror ni? alltså det är väl mindre trafik och man är mer klar i huvet?
Gäst 2010-06-06 22:25 ! Citera #
Skulle säga att tisdag klockan 8.45 är en bra tid.
Min körskolelärare säger att man ska köra upp på morgonen då det är minst bilar ute.

Bästa tid enligt mej är imellan 09.00-11.00.

Tider enligt mej som man bör undvika:
07.30 - 08.00 , Folk ska till jobbet mycket bilar
12.00 - 13.00 , Lunchtider mycket bilar
15.30-16.00 , Alla som slutar för dagen och alla bussar ute i trafiken

Sedan fördrar jag att köra upp på vintern då parkeringsuppgifter inte är så vanliga vid uppkörning.
Meekaaaniker 2010-06-09 08:16 ! Citera #
Klarade uppkörningen igår Galant helt otroligt.. dom första 5 gångerna körde jag upp som privatist och kugga då tänkte jag nee nu går jag till en körskola och tog några lektioner och igår körde jag upp via körskolan och klarade det trots att jag gjorde några misstag så grejen är att ska man köra upp som privatist ska man köra utan ett enda fel då fixar man det.. men det bästa är att köra upp med trafikskolan dom följer med och stöttar en:)
tette 2011-01-31 20:44 ! Citera #
”Meekaaaniker”, hur många lektioner tog du????
Gäst 2011-02-10 21:28 ! Citera #
Som ni säger kanske det är bra att köra upp när det är lite folk, men samtidigt borde det finnas fördelar med att köra upp i rusningstrafik också, eftersom allting i trafiken generellt sett går mycket långsammare. Samma på vintern när det är snö eller halt, då är det vettigt att hålla en ganska låg hastighet. Och hastigheten tycker jag gör allt, bara jag hinner tänka så klarar jag mig nog bra..
Wayne 2011-03-10 13:16 ! Citera #
Jag tycker det passa bättre på eftermiddagen. Då hinna man med att övningsköra en sista gång på morgonen, helst i det området provet ska ske. Sedan kan man tar det lugnt en timme eller så innan provet, och gå igenom allt i huvudet.
Annie 2012-09-12 02:33 ! Citera #
Meekaaaniker
Klarade uppkörningen igår Galant helt otroligt.. dom första 5 gångerna körde jag upp som privatist och kugga då tänkte jag nee nu går jag till en körskola och tog några lektioner och igår körde jag upp via körskolan och klarade det trots att jag gjorde några misstag så grejen är att ska man köra upp som privatist ska man köra utan ett enda fel då fixar man det.. men det bästa är att köra upp med trafikskolan dom följer med och stöttar en:)


Hmm.. min bilskola vill inte låta mig boka uppkörning via dom för att jag kört upp som privatist en gång. De menar att jag redan är inne i systemet och då kan jag inte längre gå via en bilskola. Jag trodde det gällde alla bilskolor men då kanske jag skulle gå någon annanstans...
inspektörn 2012-09-12 04:53 ! Citera #
Annie!
Dom ljuger!
Annie 2012-09-12 11:13 ! Citera #
inspektörn
Annie!
Dom ljuger!


Är det så alltså? Illa. Kanske skulle ringa några andra bilskolor och kolla med dom då. Det känns lite tråkigt eftersom jag har kört en 40 lektioner på den här bilskolan.
Gäst 2012-09-12 20:22 ! Citera #
Annie
inspektörn
Annie!
Dom ljuger!


Är det så alltså? Illa. Kanske skulle ringa några andra bilskolor och kolla med dom då. Det känns lite tråkigt eftersom jag har kört en 40 lektioner på den här bilskolan.


Fyyy vad hemskt gjort av körskolan i så fall! :( Försöker lura elever som inte vet bättre, tycker verkligen att du ska titta efter andra skolor!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo