Start > Körkortsforum > Bästa tid för uppkörning?

Bästa tid för uppkörning?

Gäst 2023-10-10 23:05 ! Citera #
Björn He 2023-10-10
Jag har aldrig provkört i 50 över det där ”farthindret” i Västerås där inspektören som kuggade mig bromsade mig men om jag hade varit i Västerås idag så hade jag gärna gjort det bara för att prova hur det känns och om inspektören verkligen har rätt som säger att körning i så hög fart över ett sånt ”farthinder” verkligen är olämpligt farligt. Skulle min bil klara sig oskadd så skulle det bevisa att inspektören har fel, och gjort fel som bromsade mig; han skulle väl inte ha bromsat mig om han suttit med i min bil idag?!
Åk gärna dit med en likadan bil och testa. Men vad bevisar det? Att du och inspektören tycker olika? (Något vi redan vet)

En inspektör är lika mycket människa som jag och om jag upplever att någon kör på ett farligt sätt försöker jag stoppa färden. Precis som alla andra skulle ha gjort från passagerarsätet.
Att köra på ett säkert sätt har mycket med erfarenhet att göra, som ny eller ovan förare ska man vara ödmjuk och ta åt sig av tips som ges.
Man är inte tommi mäkinen bara för att man klarat en uppkörning.

Bästa tiden för uppkörning? Den tiden när man klarar det! Inspektören väljer lämplig rutt beroende på övrig trafik osv...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 21:40
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov