Start > Körkortsforum > Det är bara mesar som tar körk…

Det är bara mesar som tar körkort i automat

Fredde 2020-10-29 09:22 ! Citera #
Shots fired! Och att byta från automat till manual är ej enkel det krävs en hel annan rytm när man kör. Sj har jag kört automat en gång och det var det mest onaturliga körupplevelsen. Manual 4 life.
eh 2020-10-29 11:26 ! Citera #
Ok trevligt för dig? :cry:
lol 2020-10-29 11:26 ! Citera #
Fredde 2020-10-29
Shots fired! Och att byta från automat till manual är ej enkel det krävs en hel annan rytm när man kör. Sj har jag kört automat en gång och det var det mest onaturliga körupplevelsen. Manual 4 life.
Ok?
Gäst 2020-10-29 14:57 ! Citera #
Nu råkade vi ha en manuell bil hemma som jag övningskörde i. Körde i ungefär 2 år innan jag tog lappen. Det är något med manuell bil som är jävligt skönt och typ naturligt när man väl kan det. När växlingen sitter som en smäck varje gång. Om jag nu hade varit en rikemansgrabb med tillgång till endast en automat hemma då hade jag väl förmodligen bara lärt mig automat. :o Så kan det ju vara.
Gäst 2020-10-29 16:02 ! Citera #
Är du typ bara ett mansbarn som skryter online utan anledning eller? Vad imponerande...
Fredde 2020-10-29 16:48 ! Citera #
Gäst 2020-10-29
Är du typ bara ett mansbarn som skryter online utan anledning eller? Vad imponerande...
Exakt
Mina 2020-10-29 22:57 ! Citera #
När jag tog körkort för typ 15 år sedan var det ju väldigt ovanligt att man hade en automat växlad bil. Därför tog jag körkort för manuell bil och körde manuellväxlad bil i 10 år idag har jag en automat och det är SÅÅÅÅÅÅ JÄKLA NICE!
Tekniken går framåt och idag är det faktiskt mer miljövänligt att köra automat då tekniken är bättre på att avgöra vad som är bränslesnålt än föraren själv. Jag tror inte vi kommer ha manuellväxlade bilar i framtiden så varför lägga ner energi på att lära sig växla. Som att plugga matte E men sen aldrig jobba med det. Just sayin!
Fredde 2020-10-29 23:00 ! Citera #
Mina 2020-10-29
När jag tog körkort för typ 15 år sedan var det ju väldigt ovanligt att man hade en automat växlad bil. Därför tog jag körkort för manuell bil och körde manuellväxlad bil i 10 år idag har jag en automat och det är SÅÅÅÅÅÅ JÄKLA NICE!
Tekniken går framåt och idag är det faktiskt mer miljövänligt att köra automat då tekniken är bättre på att avgöra vad som är bränslesnålt än föraren själv. Jag tror inte vi kommer ha manuellväxlade bilar i framtiden så varför lägga ner energi på att lära sig växla. Som att plugga matte E men sen aldrig jobba med det. Just sayin!
Du har mer kontroll över bilen och parkering är betydligt enklare. och mycket mer roligt än köra manual. men du har rätt, redan nästa år kommer manual bilar att försvinna från trafikskolor och ett automat körkort ger dig rätt att köra manual eftersom bara hobbyister väljer manual och då kan dom redan manual.
Gäst 2020-10-31 18:07 ! Citera #
Fredde 2020-10-29
Du har mer kontroll över bilen och parkering är betydligt enklare. och mycket mer roligt än köra manual. men du har rätt, redan nästa år kommer manual bilar att försvinna från trafikskolor och ett automat körkort ger dig rätt att köra manual eftersom bara hobbyister väljer manual och då kan dom redan manual.
A eller hur. Skitsnack.

Wont happen.

Automat Behörighet gäller endast automat, häva begränsingen till manuel så gör man ett nytt körprov.
Fredde 2020-10-31 19:35 ! Citera #
Gäst 2020-10-31
A eller hur. Skitsnack.

Wont happen.

Automat Behörighet gäller endast automat, häva begränsingen till manuel så gör man ett nytt körprov.
Jag sa i framtiden joel, lär dig läsa.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
9
I går 19:40
3
I går 17:43
2
2024-03-17 23:16
2
2024-03-17 19:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov