Start > Körkortsforum > Hur länge har ni hållit på med…

Hur länge har ni hållit på med körkortet?

Gäst 2010-09-18 09:48 ! Citera #
Jag har kört privat med min pappa i snart två månader, jag ska ta min första lektion nästa vecka. Efter min testlektion förra veckan var läraren positiv överraskad över vad jag kunde.
Jag har 5 80minuters-lektioner inbokade och jag hoppas det räcker.
Målet är att vara klar innan november. Det bör gå om jag fortsätter i det här tempot! :)
Gäst 2010-09-22 11:53 ! Citera #
Nu är jag inte klar ännu men jag har hållt på i snart 3 veckor. Först köpte jag en intensivkurs som tydligen inte räckte :| så nu kör jag mestadels hemma och kommer förhoppningsvis vara klar om nån månad..
tonk 2010-09-23 16:28 ! Citera #
Jag övningskörde med brorsan några gånger förra året sen har jag haft ett uppehåll och är backontrack! Nu kör jag bara med trafikskolan och har hållt på i ungefär två månader. Uppkörning snart och hoppas det går undan!

Lycka till alla som jobbar på körkortet!
Johannaa 2010-10-01 13:43 ! Citera #
Jag har hållt på länge med körkortet. fick mitt körkortstillstånd 2007 och började då övningsköra. Tog ett litet uppehåll ett tag och började igen förra vintern (2009) har tagit ca 29 körlektioner på bilskola, gått på teorilektioner. Är nu i slutet av min körning och ska boka uppkörning snart, det ända jag har svårt för är teorin men hoppas jag klarar den. Mitt körkortstillstånd går ut i Mars 2011 så det är inte så länge till jag får övningsköra haha.
Victor A 2010-10-03 21:51 ! Citera #
Jag gick handledarkusen med båda förräldrarna men jag fick inte papprena förns ett halvår efter pga otillåten körning med moped (Trimming) men jag hade redan kört någon gång innan med pappa då jag var 13-14 år kanske.
Vi hade tyvärr ingen manuel låda på någon av våra bilar och det känns lite tråkigt att köra automat när man bara får automatkörkort om man kör upp med det så får väll se hur mkt tid det blir framöver!
gäst 2010-11-08 11:54 ! Citera #
Tog körkort 1992 tror jag. Övningskörde på bilskola 1-2ggr/vecka januari -oktober. Ganska många lektioner vart det. Hade bara automat hemma så det blev ingen träning där direkt.
Mieville 2010-11-08 16:58 ! Citera #
För länge, gjort dumma val med att ta pauser för annat kom i vägen, först på senare tid har jag blivit vis nog att inse att det är bara att göra ett krafttag och komma igenom så har man det gjort.
Gäst 2010-11-08 19:01 ! Citera #
Har övningskört lite då och då från det att jag hade fyllt 16, nu har jag gått på trafikskolan i snart 2 månader och om jag klarar de planerade proven så kommer det ha tagit ungefär 2.5 månader totalt!
marcuswiberg 2010-11-11 15:01 ! Citera #
Jag började kör direkt när jag var 16 och har kört sedan dess, teorin har jag varit ganska slö med... men hoppas denna sidan kan hjälpa mig. :)
LinneaChristina 2010-11-14 10:23 ! Citera #
Jag undrar om jag innehar rekordet: har övningskört i fem år nu! Har fått lov att beställa nytt tillstånd och allt...

Då har jag visserligen inte prioriterat körningen men det börjar kännas lite väl segt och långdraget. Men nu när min lillasyster tagit körkort och båda föräldrarna kommer ha tid att köra med mig ska det väl snart vara avklarat! Längtar! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 18:00
2
I går 13:14
8
I går 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo