Start > Körkortsforum > Hur länge har ni hållit på med…

Hur länge har ni hållit på med körkortet?

Gäst 2010-07-26 17:50 ! Citera #
Jag har hållt på i över ett år nu xD Men körde nästan inget under hela hösten -09 och våren -10. Har bara kört på körskola också = DYRT! Mitt första körkortstillstånd bestämde sig dessutom för att gå ut i slutet av förra året. Nåja, uppkörning på Måndag här - håller tummarna för att det ska gå vägen =)
Griffen 2010-07-27 01:53 ! Citera #
Jag började i November 09 har bara kört på körskolan och i skolan (går transport linjen) och tog kortet i juni 2010. =)
GiuliaDS 2010-07-28 13:33 ! Citera #
Oj hehehe, började i augusti förra aret med att övningköra !
Körde kanske 5 ggr , sista övningkörningen var hemsk da jag hade ett virus i kroppen som jag inte visste och dagen efter lag jag med 40 gradig feber, sen blev jag stressad med allting och blev efter i universitet ! hemskt ! Men nu sa har jag börjat igen!! :) I LOVE IT ! :P
syntax 2010-07-28 16:44 ! Citera #
Jag har hållt på med körkortet nu i två månader. Frågar är inte hur länge man hållit på med körkortet utan hur aktiv man varit när man gjort det. Endel tar en del pauser. Endel ger upp. God självkänsla är därför en viktig egenskap om du frågar mig.

Av egna erfarenheter har jag en kompis som hållit på i drygt 9 månader. Lyckas alltid med uppkörningen vid första prövningen men misslyckas med teoriprovet. Han tror att det räcker med att plugga 2 dagar innan.

Jag har teoriprov nu den 30e, började plugga idag faktiskt. Kör med Bonniers trafikskola 2010.
Vi får se hur det går. Men jag har ett fotografiskt minne, vilket är en stor fördel nu.
Gäst 2010-07-28 19:08 ! Citera #
Jag håller med med ovanstående. det är viktigt att man håller på mycket. Ja menar jag började köra bil för 3 år sedan men jag har inte varit aktiv de sistsa året. Kört mycket nu dom senaste 3 veckorna och det är väll allt. Ja menar man minns ju hur man kör bil men inte det där finstilta.

Just nu så kör jag på körskola 2-3 gånger i veckan för att få in det allra sista. Det som dom kollar uppe på uppkörningen. Man kan säkert börja köra 3 veckor innan man kör upp men då måste man ju köra i princip natt och dag. Tycker att det är bättre att köra ett bra tag och sen så köra intensivt i slutet.
buck 2010-07-29 22:20 ! Citera #
Jag har hållt på till och från i flera år nu. Blir aldrig klar ordentlig med inlärningen och aldrig tid att faktiskt fullfölja ända till slutprov. Har jag någon gång haft tid har jag inte haft råd. Men nu hoppas jag att det är sista gången jag bestämmer mig för klara det! ;)
Gäst 2010-08-14 14:02 ! Citera #
Om man räknar från allra första början när jag tog en inledningskurs så var det nästan två år sen... Däremot har jag bara kört bil sedan 2-3 månader tillbaka :)
Gäst 2010-08-19 19:19 ! Citera #
Jag har hållit på sen jag var 16 år. Eftersom det kändes som att det var galet långt borta (körkortet alltså) så jag var bara ute ett par gånger. Sen när jag blev sjutton (fyller sent i november) började förstås alla klasskompisar plocka körkort... vilket var sjukt jobbigt, så då fick jag lite mer studs, men inte fan orkade jag ... var ju galet långt borta. Så nu sitter jag här, snart 19 bast. Men siktar på att plocka det innan vintern, typ i höst.

Har dock hjälpt min bror nu, han är sjutton, och han är fan nästan bättre än mig... :( Tror han kommer plocka sitt så fort han fyller tbh. Han är lite av en naturbegåvning när det gäller att köra.
Gäst 2010-08-19 19:53 ! Citera #
Jag har hållit på med körkortet precis i en månad nu och det går väldigt bra för mig. Jag utvecklar och lär mig snabbt :) har än så länge gått på riskettan och snart är det halkbanas tur. Den Stora dagen börjar närma sig nu :D
Gäst 2010-08-22 19:49 ! Citera #
Ett år tänkte jag lägga ner på det. Började övningsköra för ett halvår sen och om ytterligare ett halvår kommer jag kunna ta kortet i samband med 18-års dagen. :) Känns ganska skönt att kunna ta sin tid och slippa plugga/köra så himlans intensivt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:00
2
I dag 13:14
8
I dag 00:25
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest