Start > Körkortsforum > Kuggade för andra gången med s…

Kuggade för andra gången med samma inspektör

Donnan 2019-04-11 09:39 ! Citera #
Gäst 2019-04-10
Det hände ju fan inget farligt, kan du inte läsa??!!
Inte denna gång.

Men du bröt mot en trafikregel, stopplikt. Det är allvarligt.

Jag vet inte vad det är du inte förstår.
Gäst 2019-04-11 10:06 ! Citera #
Arg aspirant 2019-04-10
Det är fan löjligt att det finns tjejer i min klass som kör som jävla krattor som får körkort, medan jag som kör i princip perfekt inte kan få det!!
Dom kanske inte kör lika bra tekniskt men jag är säker på att dom har en ödmjukare attityd i trafiken vilket gör dom till mycket säkrare förare.
Det är en sak att missa att stanna om man inte är säker på reglerna, då är det bara att ta till sig lärdomen och förstå att man gjort ett fel och klarade sig med att man hade tur men det är en helt annan sak att vara totalt nonchalant kring riskerna i trafiken. Med din attityd så hoppas jag att det dröjer ett tag innan du får körkort. Inte för att vara jävlig mot dig men för att du behöver tänka efter lite grann om hur du beter dig i trafiken. Det finns redan många farliga förare som klarar en uppkörning för att dom skötte sig under den men sedan tar onödig risker när dom kör. Det var tur att du blev kuggad och inte blev en av dom.
Ta det lugnt, ta till dig av kritiken och lär dig av den.
Gäst 2019-04-12 13:39 ! Citera #
Arg aspirant 2019-04-10
Det är fan löjligt att det finns tjejer i min klass som kör som jävla krattor som får körkort, medan jag som kör i princip perfekt inte kan få det!!
Du har förklaringen där! ”Jag kör i princip perfekt”

Med den attityden kommer du aldrig kunna ta till dig av den genomgång en inspektör ger dig efter ditt körprov.

Tro mig, det finns en anledning till att man blir underkänd, ALLTID hur mycket du en vill få det att låta att det är andras fel.

LYSSNA! Reflektera, Fråga! Inte rättfärdiga dina misstag!
Stogg 2019-04-12 14:19 ! Citera #
Förstår man inte allvaret med STOPP plikt ja då ska man absolut inte ha någon lapp.
Jag 2019-04-12 15:10 ! Citera #
Arg aspirant 2019-04-10
Det kom ju för fan ingen, krypte fram och körde sen snabbt över, sparar på miljön genom att inte stanna OCH utsätter inte någon för fara!!

Funderar fan på att överklaga inspektörn, för han var fett konstig
Har pluggat mer nu då? Vet du vad stopplikten innebär, varför den finns och vad konsekvenserna blir om man bryter mot reglerna? :)
Gäst 2019-04-13 00:07 ! Citera #
Börjar undra....starkt.

Är det en troll tråd.......

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest