Start > Körkortsforum > Smart teknik för att klara gal…

Smart teknik för att klara galant teoriprovet!!!!!

snällkille. 2010-03-18 17:05 ! Citera #
Har mitt eget teknik som gärna kan dela mer er andra som ska göra teoriprov.
kan garanterar er att ni klarar det Galant med hög marginal .
intresserad ?
freedom2601 2010-03-18 20:31 ! Citera #
Vad är det för teknik? :D
Napoleon 2010-03-22 17:28 ! Citera #
Dela med dig!
Helga 2010-03-24 15:08 ! Citera #
Ja nu får du allt ta och dela med dig om vi ska tro dig :o
stenskott 2010-03-26 10:27 ! Citera #
Kom igen då! Du sitter säkert och bluffar :o
snällkille 2010-03-26 19:21 ! Citera #
Hej på er vänner!
har inte haft tid att lägga ut det ...haft fullt upp.sorry.
det Finns faktiskt inget teknik eller sånt men vill bara tipsa er hur man kan plugga smart och effektiv och kunna klara teori på en så kort tid ochmed ett smärtfritt sätt :D .

1) sikta högt!!! värför??? ja för att om det värsta kan hända så kan du minst sagt klara 52 .
sen det e roligt och kunna få typ 62 eller varför inte 65 ?
2)sitt inte där och lägg så mycket tid på hela boken .....no no no lägg 70% av din tid på trafikregler och trafiksäkerhet (det e totalt 48 poäng på den biten ) resten är bara 17 poäng.
3)varför missar många en stor del av frågorna på trafiksäkerhet och trafikregler???
när man läser boken så tänker man ....ja men det här är lätt det kan jag greja och behöver inte fördjupa i det.
gör så här ta en penna och en block och läs noga varje trafikregel och förstå varför e det så...sedan RITA eller sammafatta det på ett enkelt sätt....ritning är bra för komma ihåg det när man har så lite tid på provet.

4)skaffa den sista boken från STR .samt inloggninsguppgifter från trafikskolan ,på det viset kan du träna frågorna hemmifrån.(mycker bra fråger på STR ...svårare än själva teoriprovet)
du kan gärna kombinera med nån slags internetfrågor.

5)Läs boken 2 gånger .
om du har ont om tid....kan du fixa teori på 2 veckor .....
men ibland tappar man intresse och engagemang för att plugga ...
gör så här: under 2 veckorstid srkiv varje dag en fras…exempelvis: Jag klarar NU teoriprovet galant.
Varje dag, en gång om dagen skriver du en positiv fras som exemplevis :Jag klara nu teoriprovet galant ( under 2 veckorstid) den här metod har en magisk effekt ……(jag vet att ni kommer att tycka att det e konstigt ).när du skriver ner denna fras(jag klara……….)försök att se att du sitter i salen och gör teoriprov och att du tryck på knappen klar….och du ser den gröna resultaten GODKÄNNT 62.
Gör…det bara …du förlorar ingenting .denna metod fungerar bra om du känner efter när du skriver ner frasen.
NB:under teoriprovet har du 50 minuter och 70 frågor att svara på…..dvs 0,7 minuter för varje fråga…….alltså innan du sitter i salen tänk att du bör vara snabb så att du inte får panik när du har ont om tiden ….ok ?
Det e klart att man e nervös när man ska tenta av teorin…..en lagom stress är bra….men om du är för nervös så det är inte bra…
Andas djupt……….och när du sitter i väntan på provet…..säg till dig själv :hur kan jag vara lugn och fokuserad? säg det inte franför folk…men med dig själv….säg det hur mycket du orkar….

Gör du som jag skrev så garanterar jag dig en kanon bra resultat på provet.

Har gjort det själv allt det här och its work

Copyright /snällkille =)
Jxeey 2010-03-27 10:17 ! Citera #
Tack för tipset, all tips behövs. ;)
Gäst 2010-03-27 11:27 ! Citera #
Tips för att öva inför provet (mina tips):

-Läs Körkortsboken och gör övningar i det övningshäfte som tillhör boken
-Gör datortester som körskolan kan tillhandahålla
-Öva via datorn på program som ”Bonniers trafikskola” med flera
-Ett annat tips är att läsa kursen som individuellt val på gymnasiet (för er som går där). Kursen heter Körkortsteori och är en lokal kurs! Oerhört givande!
-Öva teorin samtidigt som du kör (skyltar med mera)

Hoppas detta kan hjälpa er!
tingeling 2010-04-07 19:34 ! Citera #
Tips på en metod som jag och klasskamraterna använder i de tungsta teorikurser på universitetet:

Skriv EGNA frågor. Försöka hitta de där kluriga frågorna som alla kuggar på och förhör varandra. Skriv frågorna på små kort och ha som frågesport med kompisarna. Alla skriver ett ordentligt antal BRA frågor var. Lägg ned tid på att hitta på riktigt väsentiga frågor och sen sätt er tillsammans och spela erat egna trafikfrågespel. Komplettera gärna med frågor direkt ur boken eller internet. Lite fusk att det faktsikt finns så bra material redan ;) Alla ska ju ta körkort så man har ju garanterat någon man känner som håller på med samma traggel och man kan plugga ihop med. Alltid roligare och mer motivation att inte sitta själv.
rtvc 2014-09-17 06:08 ! Citera #
Ja dela med dig

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest