Start > Körkortsforum > Misslyckad första uppkörning -…

Misslyckad första uppkörning - tips på hur man kommer igång igen?

Gäst 2020-11-25 20:03 ! Citera #
Seline 2020-11-25
Det har jag också gjort, men er nervös fortfarande, känner jag aldrig kommer att få körkortet, er det vanligt man har detta känsliga eller er det bara mig
Ja det är helt normalt att vara lite nervös för alla med IQ över 60! Vore konstigt om du inte var nervös kompis. Du kommer helt plötsligt klara det och precis som alla andra miljoner människor ha körkortet och tänka tillbaka och inse att det inte var sån big deal.
Seline 2020-11-25 20:03 ! Citera #
Gäst 2020-11-25
Nej jag känner också så, men det går över efter att du kört bil många gånger och känner dig trygg i din körning.
Jag har övningskört mycket, men jag känner att jag behöver mer, trots att jag har kört en gång med en körskolelärare och hon sa att jag är nära körkortet, men jag tror inte på mig själv når jag er ute och körer
Seline 2020-11-25 20:05 ! Citera #
Efter jag har haft en uppkörning och fick resultat blev jag mycket ledsen och min självförtroende gick ner. :(
Gäst 2020-11-25 22:38 ! Citera #
Seline 2020-11-25
Efter jag har haft en uppkörning och fick resultat blev jag mycket ledsen och min självförtroende gick ner. :(
Ja så blir det, men se det som något positivt, du var kanske inte helt redo? När du är redo kommer du själv och din lärare att märka det och då kommer du att få ett körkort! :)
Gäst 2020-11-25 23:00 ! Citera #
Gäst 2020-11-25
Ja så blir det, men se det som något positivt, du var kanske inte helt redo? När du är redo kommer du själv och din lärare att märka det och då kommer du att få ett körkort! :)
Det hoppas jag :) tack så mycket.
Anonym 2020-12-05 12:05 ! Citera #
Jag mår så dåligt, för kuggade också på min första uppkörning. Det känns som att jag har tappat all kunskap om att köra bil. Vet inte hur jag ska ta mig till :cry:

Tog en liten paus på 2-3 veckor och försöker nu ta tag i det igen men märker att känslan av att jag inte kan något sitter fast i mitt huvud och vägrar försvinna...
Louise 2020-12-07 14:33 ! Citera #
Hei alla. Jag har frågat Trafikverket om någon punkter jag fick underkänd på ,eftersom jag fick underkänd på parkering och jag tyckte det var mycket lät att parkera, men förstår inte jag fick underkänt på det punkt, jag fick et svar, er där någon snälla människa i denna tråd som kan förklara bättra for mig?


Jag har bifogat ditt resultatbesked, där ser du att parkeringen bara är en del av provpunkterna där dina manövreringsbrister visade sig. Det viktiga nu är att du tränar och övar på just manövreringsdelarna i körningen.
Joakim 2021-01-15 11:34 ! Citera #
Körde upp idag, misslyckades för jag kollade mer åt höger i högerkorsningar än åt vänster. Samt att jag inte drog på när jag körde på motorväg.

Om fem dagar kör jag upp igen, misslyckas jag då så vet jag inte vad jag gör. :x
Ang 2021-01-15 22:23 ! Citera #
Ni ska ge fan i att ge upp tills ni har lappfan i handen! 8-)

Kritik känns sällan bra men är nödvändig (konstruktiv sådan såklart). Öva, öva tills det sitter i märgen.

Ser fram emot att läsa era inlägg om godkänt körprov framöver! Och till er som redan lyckats, grattis! Drive safe :)
abbas 2021-01-16 23:04 ! Citera #
Hej
jag har kuggat 4 gånger på uppkörningen och har inte länge kvar min teoriprov, typ 5 dagar kvar

jag vet inte vad ska man göra.

kan man ringa trafikverket o fråga om det finns nya tider.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest