Start > Körkortsforum > Misslyckad första uppkörning -…

Misslyckad första uppkörning - tips på hur man kommer igång igen?

Gäst 2020-10-10 19:27 ! Citera #
Okay tack for din tips, jag tyckte jag kör bra men jag fick många fel blev jag ledsen.
Gäst 2020-10-10 19:29 ! Citera #
Tog du körlektioner också eller var det bara du övningskör
Sara 2020-10-10 20:44 ! Citera #
Hej jag körde upp två gånger. Således kuggade jag också min första gång MEN. För mig så var det bra. Jag behövde tiden mellan uppkörningar för att smälta kunskapen helt enkelt. Ibland när man pluggar mycket och övar mycket kan man överinlära sig och man behöver lite tid på sig att smälta kunskaperna och känna sig lite trygg i att man kan. Så det är mitt bästa tips. Lita på dig själv och din magkänsla och att du kan köra bil och bara öva öva öva. Och sen är det såhär bara för att man har körkort så är man inte fullärd. Du blir en mycket bättre billist efter att du tar körkort och får öva själv. Lycka till du kan!
Gäst 2020-10-11 01:05 ! Citera #
Tack så mycket Sara for din råd. Jag visste inte jag skulle få så mycket fel for jag tycker själv jag kan köra, men jag har bara övningskört och har inte gått på någon körlektioner har bara kört privat.
Gäst 2020-10-17 15:29 ! Citera #
Gäst 2020-10-10
Varför körde du ens upp om du har så mycket fel :o Satsa på några körlektioner istället och få reda på allt du gör fel och förbättra det. 1 års övningskörning är inte speciellt mycket. Jag körde själv i 2 år innan jag tog lappen
Fordi jag inte viste jag hade så mycket fel.
Gäst 2020-10-17 15:31 ! Citera #
Gäst 2020-10-17
Fordi jag inte viste jag hade så mycket fel.
Visste*
Seline 2020-11-25 16:45 ! Citera #
Hej allihopa. Jag har fråga omkring uppkörning ,vilken delar er sämst på en uppkörning, jag undrar mig om det er Manövrering?? Och vad kan hjälpa till att förbättra Manövrering. Jag fick underkänt for Manövrering och jag har uppkörning snart er så nervös.
Gäst 2020-11-25 18:00 ! Citera #
Seline 2020-11-25
Hej allihopa. Jag har fråga omkring uppkörning ,vilken delar er sämst på en uppkörning, jag undrar mig om det er Manövrering?? Och vad kan hjälpa till att förbättra Manövrering. Jag fick underkänt for Manövrering och jag har uppkörning snart er så nervös.
Öva mycket, ta några lektioner med en trafiklärare och kör tills dem säger att du är redo.
Seline 2020-11-25 18:28 ! Citera #
Det har jag också gjort, men er nervös fortfarande, känner jag aldrig kommer att få körkortet, er det vanligt man har detta känsliga eller er det bara mig
Gäst 2020-11-25 19:38 ! Citera #
Seline 2020-11-25
Det har jag också gjort, men er nervös fortfarande, känner jag aldrig kommer att få körkortet, er det vanligt man har detta känsliga eller er det bara mig
Nej jag känner också så, men det går över efter att du kört bil många gånger och känner dig trygg i din körning.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest