Start > Körkortsforum > Uppkörning > Har någon kört upp i Norrköpin…

Har någon kört upp i Norrköping?

Från Stockholm 2021-10-16 11:24 ! Citera #
Jag körde upp två gånger i Norrköping. Hade två trevliga manliga förarprövare. Om man kommer från Stockholm ska man inte vara kaxig, det är många moment inne i stan (spårvagnar, knepiga rondeller och korsningar). Sen åker man förmodligen ut på en 100 väg där man ska ta landsvägsavfarter (jag övningskörde bara i Farsta (Stockholm) nästan, var nästan bara van vid motorvägsavfarter. Tänk på då att sakna ner långt innan avfarten, blinka tidigt och kolla trafiken framför och bakom konstant. Jag kom ner till Norrköping en dag innan och körde med Centrums trafikskola, och det var så värt (försök få tider med Huner! Så bra!).
Gäst 2021-10-22 16:49 ! Citera #
Jag körde upp förra veckan i Norrköping. I rondellen närmast trafikverket sa instruktören att ta till vänster mot bostadsområde Kärrhagen och sen körde jag runt i det bostadsområdet och fick även backa runt hörn/vända. Jag höll 18-25km/h hela tiden. Vid enstaka tillfälle långsammare. 2a växeln.
Sedan ut på Dalviksgatan. Sedan mot E4an (via E22). Körde på E4an ett bra tag. Hade tur med inga lastbilar framför mig så slapp köra om. Svängde sen från E4an vid avfart Lövstad. Därifrån körde jag på landsväg mot Klinga. Sedan tillbaka till trafikverket och parkera.

Godkänd första försöket. Skakade så mycket när jag började att jag fick motorstopp precis när jag skulle börja köra. Bad om ursäkt, sa att det aldrig hänt innan och att jag är så nervös. Sedan gick det bra. Slapp stanna en enda gång under hela körningen typ. Kollade så mycket i speglarna att jag fick ont i huvudet. Var säker sedan första sekunden att jag skulle kugga men icke. Lycka till alla.
32 inlägg

Senaste foruminläggen

Rubrik
5
i går 22:07
6
i går 20:29
18
i går 19:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Teoriprov online – testa dina kunskaper