Start > Körkortsforum > Har någon kört upp i Norrköpin…

Har någon kört upp i Norrköping?

Från Stockholm 2021-10-16 11:24 ! Citera #
Jag körde upp två gånger i Norrköping. Hade två trevliga manliga förarprövare. Om man kommer från Stockholm ska man inte vara kaxig, det är många moment inne i stan (spårvagnar, knepiga rondeller och korsningar). Sen åker man förmodligen ut på en 100 väg där man ska ta landsvägsavfarter (jag övningskörde bara i Farsta (Stockholm) nästan, var nästan bara van vid motorvägsavfarter. Tänk på då att sakna ner långt innan avfarten, blinka tidigt och kolla trafiken framför och bakom konstant. Jag kom ner till Norrköping en dag innan och körde med Centrums trafikskola, och det var så värt (försök få tider med Huner! Så bra!).
Gäst 2021-10-22 16:49 ! Citera #
Jag körde upp förra veckan i Norrköping. I rondellen närmast trafikverket sa instruktören att ta till vänster mot bostadsområde Kärrhagen och sen körde jag runt i det bostadsområdet och fick även backa runt hörn/vända. Jag höll 18-25km/h hela tiden. Vid enstaka tillfälle långsammare. 2a växeln.
Sedan ut på Dalviksgatan. Sedan mot E4an (via E22). Körde på E4an ett bra tag. Hade tur med inga lastbilar framför mig så slapp köra om. Svängde sen från E4an vid avfart Lövstad. Därifrån körde jag på landsväg mot Klinga. Sedan tillbaka till trafikverket och parkera.

Godkänd första försöket. Skakade så mycket när jag började att jag fick motorstopp precis när jag skulle börja köra. Bad om ursäkt, sa att det aldrig hänt innan och att jag är så nervös. Sedan gick det bra. Slapp stanna en enda gång under hela körningen typ. Kollade så mycket i speglarna att jag fick ont i huvudet. Var säker sedan första sekunden att jag skulle kugga men icke. Lycka till alla.
Gäst 2022-04-06 18:22 ! Citera #
Hej, jag har uppkörning här i Norrköping och jag är orolig har aldrig kört upp där med tanken på att jag är från Stockholm. Tanken är att jag ska övningsköra där imorn. Är det någon som har haft sin uppkörning i Norrköping nyligen :scared: i så fall vad fick ni göra
Gäst 2022-04-06 23:36 ! Citera #
Hade min uppkörning i Norrköping idag.
Körde med trafikverkets bil vilket var en skoda.

Jag tyckte att uppkörningen var väldigt enkel även ifall jag trodde att jag hade kuggat hela tiden pga nervositet. Från Trafikverket fick jag ta mig till Ljura området. Där testade vi bland annat av korsningar, trafikregler, cirkulationsplatser, spårvagnskorsningar/trafikljus sen högerregeln in på några mindre gator. Därifrån fick jag ta mig på landsväg E22 och sedan avfart Hallstad, vände på mötesplats och sedan till Navestad, sen ner på E22 och följa anvisningarna till Sjukhuset för att hitta tillbaka till Trafikverket, parkerade sedan bara bilen.

Klarade uppkörningen på första försöket, var bara sansad och ta det försiktigt! och TITTA överallt, Norrköping e full av oskyddade trafikanter. Lycka till.
Gäst 2022-04-07 16:34 ! Citera #
Ååhhhh omg tackkk snälla :) hoppas att det går bra för mig imorn å att jag klara
A 2022-04-21 22:08 ! Citera #
Klarade du det?? :)
Inte från staden 2022-07-16 09:02 ! Citera #
Den här tråden hjälpte mig innan min uppkörning så jag tänkte dela med mig av min erfarenhet.

Hade uppkörning i Norrköping igår och hade innan kört där nån enstaka gång. Kuggade min första i hemstaden och fanns ny tid snabbt i Norrköping, så jag chansade trots ny stad.

Trafikverkets bil var en v60, med backkamera. Lättkörd.

Körde höger i rondellen från trafikverket, ut på e22an i kneippenrondellen (tycker den är lite klurig, men bra skyltad från det hållet i alla fall), svängde av till Borgs kyrka, in på en grusparkering där jag fick backparkera, tillbaka samma väg på e22an och följa skyltar mot centrum. Sedan kom vi till ett bostadsområde där vi körde lite korsningar med högerregel och farthinder, fick backa runt ett hörn och sen tillbaka till trafikverket.

Måste säga att inspektören var hur bra som helst. Lugnade min nervositet innan vi åkte iväg, förklarade var vi skulle åka i tid så jag hann planera och var väldigt trevlig under hela tiden! Det var väldigt olikt min första upplevelse på uppkörningen så har bara bra att säga om att välja Norrköping att köra upp i :)
Upplevelser från uppkörning 2022-09-28 12:21 ! Citera #
Hej!

Jag körde upp i Norrköping i måndags som privatist och tänkte skriva lite här eftersom jag har använt denna sida så mycket inför provet.

Det var första uppkörningen för mig och efter tips härifrån så åkte vi in ett par gånger innan för att öva på rondellerna, spårvagnen, och motorvägen, och vi körde runt lite strax innan provet också. Det hjälpte SÅ mycket. Det finns många olika rondeller och avfarter och det kändes bara bra med lite erfarenhet.

På själva uppkörningen blev det mycket motorväg, landsväg, och sen tillbaka mot centrum/ trafikverket. Inspektören var underbar - otroligt snäll och lugn och gav tydliga direktioner och instruktioner. Han förklarade väldigt mycket kring olika knappar och inställningar på insidan av bilen (volvo) innan vi började också. Det var super eftersom det var väldigt annorlunda mot vår gamla bil.

Jag var extremt nervös innan, trotts att vi hade övat i stan. Det försvann lite när vi började köra men det är obehagligt att drabbas av det här innan. Men många säger att det kan vara bra med lite nervositet också - man blir mer skarp och fokuserad. Och som tur var att jag klarade det trotts stressen.

Lycka till!! Be strong!
. 2023-11-28 16:00 ! Citera #
Körde upp i norrköping, väldigt snöigt så åkte i en långsammare fart, enkel stad, kan du köra i stockholm så har du garanterat körkort i norrköping. fixk godkänt!! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest