Start > Körkortsforum > Har någon kört upp i Norrköpin…

Har någon kört upp i Norrköping?

Gäst 2018-08-22 11:13 ! Citera #
Mari 2018-08-22
Menar vägen man kör upp precis från förarprovskontoret.. bifogar en länk:

goo.gl/maps/YmqjjLXnWjH2

Är det en 60-väg då som du säger? Tycker det är skitsvårt på såna här vägar, hur ska man veta? :scared:
Det är 60 som gäller:

https://goo.gl/maps/m863GTFjY8x
https://goo.gl/maps/7Ux8DKX5dx52

Ptja, på uppkörning får man helt enkelt hoppas på att man inte missar skylten eller att man har kört där innan och vet vad som gäller. Något mer allmänt tips är svårt att ge då exakt hastighetsbegränsningar är svårt att avläsa från hur vägen ser ut.
Mari 2018-08-22 12:18 ! Citera #
Gäst 2018-08-22
Det är 60 som gäller:

https://goo.gl/maps/m863GTFjY8x
https://goo.gl/maps/7Ux8DKX5dx52

Ptja, på uppkörning får man helt enkelt hoppas på att man inte missar skylten eller att man har kört där innan och vet vad som gäller. Något mer allmänt tips är svårt att ge då exakt hastighetsbegränsningar är svårt att avläsa från hur vägen ser ut.
Åh, du hittade! Skitbra, tack :D

Nä, jag tänker att man helt enkelt får tänka efter sunt och förnuft samt försöka hålla sig bakom någon bil i värsta fall. Övningskörde nämligen runt förarprovskontoret igår och såg att det inte fanns någon hastighetsskylt just där jag körde. Började leta runt, men hittade inget. Kände att tänk om man kuggar just för den vägen, hade ju varit sjukt tråkigt.
Gäst 2018-08-24 23:56 ! Citera #
Har du haft uppkörningen? Hur gick det, om du nu har haft den? Skulle du kunna beskriva vart ni körde typ och hur det hela gick till, om han nämnde misstag osv? Har nämligen uppkörning snart där själv och är osäker om jag verkligen är redo för den staden.
Dalin 2018-08-27 13:03 ! Citera #
Hej! Nej jag skulle egentligen haft den imorgon men idag på morgonen ringde min pappa och sa att han hade fått tag på en tid i örebro (yay!!) imorgon så jag ombokade min tid till örebro, eftersom jag bor en bit utanför där och har alltså kört där en hel del. Men vi spenderade en hel dag i norrköping för att övningsköra och tog massa hjälp av personen som var först med att svara min tråd som var så sjukt mycket till hjälp! Har man kört mycket i storstäder med mycket trafik (även om örebro är mycket större än norrköping var det inte i närheten av lika svårt och trafikerad som norrköping) som tex stockholm så går det fint. Annars om man inte är så van i mycket trafikerade städer är det nog kört, det är så sjukt mycket rondeller med trafikljus, spårvagnar och GALET många cyklister och skyltar, korsningar och asså allt du kan tänka dej så det gäller att kunna veta vad allt innebär och att vara uppmärksam. Men efter 1 dags övningskörning kände jag mig rätt lugn, mycket tack vare till personen som tipsade så mycket. Så om du kan, åk ner dit en dag för att övningsköra och åk till alla ställen john doe tipsade mig om så borde du fixa det om du är en skapligt van förare. Lycka till och break a leg:) hör av dej om hur det gick!!
Gäst 2018-08-31 09:30 ! Citera #
Hade uppkörningen idag och det gick galant! Han som jag körde med var hur lugn och trevlig som helst och sÅ fort jag satte mig i bilen glömde jag ens att det ens var en uppkörning. Behövde inte passera jobbiga rondeller med stoppljus eller liknande utan vi körde ut pÅ motorvägen, mot skärblacka och tillbaka och det var inga problem alls!
Dalin 2018-09-06 08:55 ! Citera #
Glömde skriva att jag också klarade uppkörningen och uppskrivningen!! Grattis till oss båda :D
Elias 2020-05-30 19:32 ! Citera #
Är Örebro en lättare stad att köra upp i än Norrköping?
Apotekare 2020-06-09 15:17 ! Citera #
Elias 2020-05-30
Är Örebro en lättare stad att köra upp i än Norrköping?
Vad menar du med lättare?
Bägge ställena är halvstora städer där det förekommer mycket gångtrafikanter samt andra bilister.
Jag har kört i båda städerna, och tycker inte att det någon större skillnad på dom..
Nettis 2021-07-08 05:42 ! Citera #
Klarade uppkörningen igår i Norrköping. Det gick hur smidigt och galant som helst. Det var dock knappt någon trafik, inte mycket människor ute osv ( kanske pga vädret som var mulet och lite duggregn). Den jag körde upp för var lugn och trevlig så det kändes avslappnat.
Vi körde lite inne i stan där jag fick backa runt ett hörn, sedan ut på motorvägen och svänga av för att köra landsväg, svänga in på grusväg där jag skulle vända för att köra tillbaka på landsvägen, upp på motorvägen, följa skyltar tillbaka till trafikverket.
Nettis 2021-07-08 05:43 ! Citera #
Nettis 2021-07-08
Klarade uppkörningen igår i Norrköping. Det gick hur smidigt och galant som helst. Det var dock knappt någon trafik, inte mycket människor ute osv ( kanske pga vädret som var mulet och lite duggregn). Den jag körde upp för var lugn och trevlig så det kändes avslappnat.
Vi körde lite inne i stan där jag fick backa runt ett hörn, sedan ut på motorvägen och svänga av för att köra landsväg, svänga in på grusväg där jag skulle vända för att köra tillbaka på landsvägen, upp på motorvägen, följa skyltar tillbaka till trafikverket.
Glömde skriva, jag är från Stockholm och hade aldrig tidigare varit i Norrköping

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor