Start > Körkortsforum > Har någon kört upp i Norrköpin…

Har någon kört upp i Norrköping?

Veeresh 2021-07-10 14:34 ! Citera #
Grattis och glad för dig. Jag är från stockholm och har också kört upp i norrköping nästa vecka. Jag har aldrig varit i Norrköping förut. Skulle vara glad om du delar vilken rutt du tog. Som du sa att du var på motorvägen, var det E4 eller E22 och också i vilken riktning ?. Vilka säkerhetskontroller bad de dig om? När du började frågade de dig mot centrum eller gav dig vägbeskrivning.

Någon annan som har kört i norrköping har några tips ?. Tack så mycket för din hjälp i förväg. :) :)
Gäst 2021-07-20 01:01 ! Citera #
Ska köra upp i övermorgon i Norrköping, livrädd. Kommer från Stockholm och inte kört så mycket i norrköping..
Veeresh 2021-07-20 10:42 ! Citera #
Jag körde igår och misslyckades !.
Tre skäl som de gav ut varav en sak var landsvägavfart. Väghastighetsgränsen var 100 och jag var tvungen att planera min avfart till vänster, jag var på väg att sätta paus men inspektören kunde inte bryta och han satte paus, förväntan var att planera din avfart mycket tidigare. Som att börja sätta paus på ett naturligt sätt och mycket tidigare.

Tänk också på ett 4-vägs stoppskylt i stadens centrum. Det fanns denna stopplinje och sedan hade vi gångvägskörning, jag hade stannat före stopplinjen eftersom jag tänkte på att jag riskerar att blockera övergångsställe. I teorin är det också korrekt, men inspektören sa att du borde ha gått lite och stoppat.

Rutten jag körde till centrum från trafikverket och sedan ta E22 Kalmar-vägen, avfart nära Sten (det var rätt avfart) Eftersom jag missade denna avfart bad han mig att ta hollstad (som var vänster avfart), jag nådde väl i vänster körfält och var i kontroll men jag tror att jag inte minskade hastigheten mycket som fick inspektören att tro att jag inte skulle sätta paus och han måste sätta. Jag hade bett att komma tillbaka till trafikverket genom att följa + sjukhusskylt.


Detta är en vanlig väg att gå ut till Bjärby eller sten eller lite längre till hollstad hageby gard smedby gard etc. Det finns andra rutter som på E4 och plötsliga utgångar så utforska alla rutter och när de ber dig att ta en avfart, sänk hastigheten lite inte så mycket att du blockerar andras hastighet och fortsätt att se var utgången är, det kommer ganska snart.

Lycka till!
marie 2021-07-20 11:06 ! Citera #
Jag har också uppkörning i Norrköping , har aldrig varit där innan. Kommer från stockholm :)
M.M 2021-07-22 23:37 ! Citera #
Jag är också i Stockholm och ska köra där. Är väldigt nervös har ca 10dagar kvar.
Lycka till alla
M.m 2021-07-22 23:46 ! Citera #
Hej Nettis! Först och främst grattis för körkortet! Hoppas på att vi alla andra också klarar sig.
Vilken tid körde du? Hur långt tid fick du köra? Var det några frågor om inre och yttre säkerhet? Fick du parkera?
Norrköpingsbo 2021-07-23 12:07 ! Citera #
Såg att nån skulle köra upp i Norrköping snart. Jag hade min uppkörning där idag. Kan berätta lite hur det var för mig. Fick en jätte trevlig kille som gjorde mig väldigt lugn. Först gick vi igenom hur provet skulle gå till, sen fick jag u uppgift att kolla däcken. Klämde och kände lite bara haha, men det var godkänt. Sen fick jag köra upp mot stora vägen och ta vänster. Körde förbi sjukhus och fortsatte en bit, fick sen svänga av till vänster och köra på en liten mindre väg. Där fick jag sen testa en kraftig inbromsning. Sen körde vi tillbaka, förbi sjukhuset och så skulle jag följa skyltarna till centrum. Fick sen köra mot Kneipen och där fick jag även backa runt ett hörn. Sen tillbaka till Trafikverket. Jag klarade provet men han ville jag skulle öva lite mer på cirkulationsplatser och tänka på att hålla koll på vilken hastighet det var. Jag var så nervös innan att jag höll på att spy, men det släppte under provet konstigt nog. Hoppas du får en lika bra upplevelse som mig :) lycka till
Nettis 2021-07-23 13:15 ! Citera #
M.m 2021-07-22
Hej Nettis! Först och främst grattis för körkortet! Hoppas på att vi alla andra också klarar sig.
Vilken tid körde du? Hur långt tid fick du köra? Var det några frågor om inre och yttre säkerhet? Fick du parkera?
Jag körde upp en onsdag kl. 07.25. Ingen trafik, inga människor ute mulet med risk förrän så min säkerhetskontroll bestod av att visa var man sätter på vindrutetorkare. Körde i ca 35 minuter. Enda parkeringen jag gjorde var när vi kom tillbaka till trafikverket
Sofie 2021-08-13 15:02 ! Citera #
Hej, jag ska ha uppkörning i Norrköping i september på eftermiddagen. Jag har förut haft uppkörning i Eskilstuna och kör mest i Stockholm och runt Eskilstuna området. Hur stor skillnad är det på Norrköping och Eskilstuna/ Stockholm? Jag kommer inte behöva göra en säkerhetskontroll då jag klarade det på förra provet. Finns det många rondeller i Norrköping? Finns det tydliga markeringar? Har ni några tips över vad man ska ha i åtanke när man kör upp där?
Anonym 2021-10-14 10:35 ! Citera #
Körde upp i Norrköping idag. Och skulle säga att det var ganska lätt jämfört med Stockholm. Jag körde ingenting genom staden utan körde mest på E4 och lite landsväg. Hur trevlig inspektör som helst!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo