Den här tråden hjälpte mig innan min uppkörning så jag tänkte dela med mig av min erfarenhet.
Hade uppkörning i Norrköping igår och hade innan kört där nån enstaka gång. Kuggade min första i hemstaden och fanns ny tid snabbt i Norrköping, så jag chansade trots ny stad.
Trafikverkets bil var en v60, med backkamera. Lättkörd.
Körde höger i rondellen från trafikverket, ut på e22an i kneippenrondellen (tycker den är lite klurig, men bra skyltad från det hållet i alla fall), svängde av till Borgs kyrka, in på en grusparkering där jag fick backparkera, tillbaka samma väg på e22an och följa skyltar mot centrum. Sedan kom vi till ett bostadsområde där vi körde lite korsningar med högerregel och farthinder, fick backa runt ett hörn och sen tillbaka till trafikverket.
Måste säga att inspektören var hur bra som helst. Lugnade min nervositet innan vi åkte iväg, förklarade var vi skulle åka i tid så jag hann planera och var väldigt trevlig under hela tiden! Det var väldigt olikt min första upplevelse på uppkörningen så har bara bra att säga om att välja Norrköping att köra upp i