Start > Körkortsforum > Från automat körkort -> man…

Från automat körkort -> manuell

Kalle 2021-07-07 23:53 ! Citera #
NICK VERKAR FÖRSTÅ DÅLIGT. VI VILL BARA VETA VAD MAN MÅSTE GÖRA FÖR ATT FÅ ETT KÖRKORT FÖR MANUELL. SVARET ÄR, BARA EN UPPKÖRNING OCH INGET ANNAT. ECODRIVING LÄSER MAN BARA I KÖRKORTSBOKEN HELT ENKELT. SEDAN KÖR MAN BARA ENLIGT ANVISNINGARANA DÄR HELT ENKELT!
Gäst 2021-11-04 17:04 ! Citera #
Jag hörde om man fick automat körkort under sex månader kan göra en gång gratis prov på manuell är det sant eller.
Gäst 2022-02-03 11:55 ! Citera #
Min fråga är om man har automat körkort
Och kör manuell och polisen stoppa mig
Hur mycket är Böten?
Iså fall om min körkort återkallat hur länge kommer sen vara borta till jag får tillbaka den?
Gäst 2022-02-04 13:23 ! Citera #
Gäst 2022-02-03
Min fråga är om man har automat körkort
Och kör manuell och polisen stoppa mig
Hur mycket är Böten?
Iså fall om min körkort återkallat hur länge kommer sen vara borta till jag får tillbaka den?
Svarar ganska tydligt på din fråga, kopiera länken och klistra in i webbläsaren.

lawline.se/answers/korkortsaterkallelse-om-man-kort-manuell-bil-med-automatkorkort-under-provotiden

Kör du under prövotid,det blir återkallat. så blir göra om allt, risk 1 & 2, teroiprov och körprov

Onödigt.
Loli 2022-03-31 18:14 ! Citera #
Men en fråga om det står på baksidan :Brevid B ( under kolumn 12) man ser 78. Men Manual körkort saknar 78. För mig står det 70 vad betyder det?
Gäst 2022-04-09 22:14 ! Citera #
Loli 2022-03-31
Men en fråga om det står på baksidan :Brevid B ( under kolumn 12) man ser 78. Men Manual körkort saknar 78. För mig står det 70 vad betyder det?
Ring TS och fråga.

78 Är för begränsningen Automat.

Kollade mitt KK på baksidan. tog manuellt, står ingenting mer än datumet jag tog körkortet ingen villkor på mitt. inte en susning vad 70 står för.
Yrkestrafikant 2022-09-15 16:50 ! Citera #
Teori om Eco drive är en stor skillnad, mot att kunna klara det I praktiken !

Det är en sak att kunna klara upp- o nedväxling, men att göra det rätt i olika trafiksituationen är en helt annan sak + tillämpa Eco-drive på rätt sätt.
Vet inte om Förarprövarna blivit slappare på det på senare tid, p.g.a. alla överoptimister som kommer och provar fast dom är okunniga & farliga
Gäst 2022-09-15 21:06 ! Citera #
Gäst 2022-04-09
Ring TS och fråga.

78 Är för begränsningen Automat.

Kollade mitt KK på baksidan. tog manuellt, står ingenting mer än datumet jag tog körkortet ingen villkor på mitt. inte en susning vad 70 står för.
Har du haft körkort i något annat land? Kanske bytt ut det mot ett svenskt?
Gäst 2022-09-26 22:37 ! Citera #
Vad händer om man blir inte godkänd på manuellt körprov medan har man Automat kör kort??
Blir man av med Automat körkort eller??
Stefan 2023-05-12 11:14 ! Citera #
Tyvärr många som ej klarar uppkörningen, pga av att inte klara kriterierna som skall uppfyllas.

Tipset är att ta en lektion, där vi lärare går igenom vad man skall tänka på lära sig.

Uppväxlingar, nerväxlingar, ecodrivning. Dragläge, start i backe.

Läser man här, så blir jag mörkrädd att det bara är att läsa i körkortsboken och då kan man köra.

Verkligheten är att många tror sig kunna köra, men ledsamt se att de kuggar och bränner pengar.

Tipset är en lektion, gå igenom allt och sen övningskör hemma och träna på det vi går igenom.

Då klarar du din uppkörning.

Stort lycka till.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest