Start > Körkortsforum > Från automat körkort -> man…

Från automat körkort -> manuell

Mourinho 2017-10-07 10:44 ! Citera #
Hej,

Jag tänkte ta automat körkort nu efter vissa omständigheter som stoppar mig att ta manuell, så jag ville undra nu om vad är det jag behöver plugga om till för att ta manuell körkort efter några år?

Tack på förhand
Gäst 2017-10-07 11:15 ! Citera #
För att ta för manuellt senare så behöver du inte plugga nått, bara träna på att köra en bil med manuell växel.
För du gör inga teoriprov när du ska ta för manuell om du redan har automat.
Allt du gör är att ha ett helt vanligt körprov :D
Mourinho 2017-10-07 11:20 ! Citera #
Gäst 2017-10-07
För att ta för manuellt senare så behöver du inte plugga nått, bara träna på att köra en bil med manuell växel.
För du gör inga teoriprov när du ska ta för manuell om du redan har automat.
Allt du gör är att ha ett helt vanligt körprov :D
Tack snälla för svaret!!
Gäst 2017-10-07 13:12 ! Citera #
Mourinho 2017-10-07
Tack snälla för svaret!!
Japp allt är samma. Det enda du gör är att boka ny uppkörning för manuell när du vill ”häva” villkoret.
Nick 2017-10-07 20:17 ! Citera #
Gäst 2017-10-07
För att ta för manuellt senare så behöver du inte plugga nått, bara träna på att köra en bil med manuell växel.
För du gör inga teoriprov när du ska ta för manuell om du redan har automat.
Allt du gör är att ha ett helt vanligt körprov :D
Njae, detta är inte riktigt hela sanningen.

Ecodriving - så du kan definitivt kugga om du enbart följer ovan.
Gäst 2017-10-07 22:36 ! Citera #
Nick 2017-10-07
Njae, detta är inte riktigt hela sanningen.

Ecodriving - så du kan definitivt kugga om du enbart följer ovan.
Jag skrev inte att man inte kan bli kuggad, utan att man inte behöver träna på det teoretiska..
Men självfallet ingår Ecodriving i sin träning för att kunna köra en manuellt växlad bil..
Frågan gällde dock om han behövde plugga på nått, vilket man inte behöver göra..
Nick 2017-10-08 11:50 ! Citera #
Gäst 2017-10-07
Jag skrev inte att man inte kan bli kuggad, utan att man inte behöver träna på det teoretiska..
Men självfallet ingår Ecodriving i sin träning för att kunna köra en manuellt växlad bil..
Frågan gällde dock om han behövde plugga på nått, vilket man inte behöver göra..
Fast nu har du ju fel igen. Ecodriving - är - ett ytterligare moment utöver att lära sig växla manuellt. Det räcker dvs. inte att lära sig växla manuellt så som du beskrev.

Ett tips är att kolla upp fakta innan du yttrar dig och ger tips - annars sprids okunskap. Uppenbarligen är TS ute efter vad som behöver läras för att ta om för manuellt.
Gäst 2017-10-08 12:57 ! Citera #
Nick 2017-10-08
Fast nu har du ju fel igen. Ecodriving - är - ett ytterligare moment utöver att lära sig växla manuellt. Det räcker dvs. inte att lära sig växla manuellt så som du beskrev.

Ett tips är att kolla upp fakta innan du yttrar dig och ger tips - annars sprids okunskap. Uppenbarligen är TS ute efter vad som behöver läras för att ta om för manuellt.
Och direkt är Nick igång med sin skit så fort det är auto vs manuell...

Ecodriving är redan en obligatorisk del i teorin Nick och alla måste kunna den. När killen ska lära sig växla med manuell tillämpar han bara det.

Kan du sluta vara så jävla jobbigt i varje manuell vs automat tråd? Du gör det här bara för att jävlas och det är tröttsamt.
Nick 2017-10-08 15:49 ! Citera #
Gäst 2017-10-08
Och direkt är Nick igång med sin skit så fort det är auto vs manuell...

Ecodriving är redan en obligatorisk del i teorin Nick och alla måste kunna den. När killen ska lära sig växla med manuell tillämpar han bara det.

Kan du sluta vara så jävla jobbigt i varje manuell vs automat tråd? Du gör det här bara för att jävlas och det är tröttsamt.
Vad är det du inte förstår? TS frågar efter vad som behöver läras ytterligare och det är att växla manuellt och ecodriving. Att lära sig växla medför inte att man har lärt sig ecodriving; det är ett separat moment som måste behandlas.

Även om du inte tycks begripa något av detta, tror jag de flesta andra inser att jag inte lagt någon värdering i mina svar.
Gäst 2017-10-08 16:28 ! Citera #
Nick 2017-10-08
Vad är det du inte förstår? TS frågar efter vad som behöver läras ytterligare och det är att växla manuellt och ecodriving. Att lära sig växla medför inte att man har lärt sig ecodriving; det är ett separat moment som måste behandlas.

Även om du inte tycks begripa något av detta, tror jag de flesta andra inser att jag inte lagt någon värdering i mina svar.
Det är en bagatell. Han måste redan kunna ecodriving för manuellt som kunskapskrav även för automat. När han lär sig växla så växlar han så och mer än så är det inte.

Du försöker blåsa upp det som värsta grejen som vanligt för att klanka ner på automat.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo