Start > Körkortsforum > Från automat körkort -> man…

Från automat körkort -> manuell

Börje Kugg 2019-06-11 19:51 ! Citera #
Det är inte en ny ”behörighet” i lagens mening (fortfarande behörighet B), men ett villkor/begränsning tas bort och du kan köra bilar med kopplingspedal.
Gäst 2019-06-11 22:52 ! Citera #
Börje Kugg 2019-06-11
Det är inte en ny ”behörighet” i lagens mening (fortfarande behörighet B), men ett villkor/begränsning tas bort och du kan köra bilar med kopplingspedal.
Fel!
Det är visst en ny behörighet i lagens mening, det är en behörighet till att få köra ALLA bilar.
Innan hade man ”bara” behörighet till att köra automat, men visst. Vill man vara lika pessimistisk dom du så kan man se det på det sätter du gör. Men enligt polisen själva OCH Transportstyrelsen så är det en nu behörighet :D
Gäst 2019-06-12 21:25 ! Citera #
Gäst 2019-06-11
Fel!
Det är visst en ny behörighet i lagens mening, det är en behörighet till att få köra ALLA bilar.
Innan hade man ”bara” behörighet till att köra automat, men visst. Vill man vara lika pessimistisk dom du så kan man se det på det sätter du gör. Men enligt polisen själva OCH Transportstyrelsen så är det en nu behörighet :D
Du häver ett villkor på ditt körkort, du har exakt samma behörighet då båda är B, däremot B med villkor automat.
Börje Kugg 2019-06-13 16:20 ! Citera #
Vad gäst sa.

Det är ny en behörighet i praktisk bemärkelse, men inte en ny körkortsbehörighet ;)
atiye 2019-06-13 17:29 ! Citera #
Kan ni ge mig nåt tips . jag har två veckor kvar till kunskapsprov ? och klarade uppköringen
Gäst 2019-06-14 12:39 ! Citera #
atiye 2019-06-13
Kan ni ge mig nåt tips . jag har två veckor kvar till kunskapsprov ? och klarade uppköringen
Plugga, men plugga inte bara gratis frågor på nätet, utan läs körkortsboken, den är det bästa körkortsmaterial du kan använda dig av. Sedan an du göra några test då och på datorn för att se hur du ligger till..
Gäst 2019-06-27 16:46 ! Citera #
Gäst 2019-06-11
Fel!
Det är visst en ny behörighet i lagens mening, det är en behörighet till att få köra ALLA bilar.
Innan hade man ”bara” behörighet till att köra automat, men visst. Vill man vara lika pessimistisk dom du så kan man se det på det sätter du gör. Men enligt polisen själva OCH Transportstyrelsen så är det en nu behörighet :D
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/har-korkort/korkort-med-villkor/

Ingen ny behörighet utan ändrade villkor. Precis som om man hade glasögon vid körprov men fick operera och kan köra utan glasögon.
Haileab 2019-08-28 10:32 ! Citera #
Jag har automat körkort kan jöra taxi prov.
Haileab 2019-08-28 10:37 ! Citera #
Kan jag köra Manuel bil om jag har automat körkort?
Gäst 2019-08-28 11:53 ! Citera #
Haileab 2019-08-28
Kan jag köra Manuel bil om jag har automat körkort?
NEJ

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 23:50
21
I dag 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo