Det var en liten lättnad för mig att läsa ditt inlägg då jag har min uppkörning imorgon!
Jag har pluggat teori som en dåre sen jag skrev in mig på körskolan dvs ungefär 2-3 månader. Jag var sjukt nervös inför provet jag gjorde i måndags och satt uppe o plugga hela natten, men det var inte alls så svårt som jag trode att det skulle vara! Jag fick väldigt enkla frågor och typ bara en fråga om datumparkering o typ inga frågor om reaktionssträcka, alkohol procent osv.
Ett tips är att fullfölja den tid du får och gå igenom alla frågor en extra gång när du är klar. Det gjorde jag iallafall jag blev klar sist av alla och fick 55/65 rätt
blev så himla lycklig när det stod att jag var godkänd!
Men nu ligger jag här nervös inför morgondagens uppkörning och kan inte sova även fast jag kör jättebra och har bra förståelse för alla olika trafiksituationer. Jag hade en körlektion idag som inte gick så jättebra eftersom växlingen och koppling osv är heeeelt anourlunda jämfört mot våran gamla golf som jag övningskör med hemma!
Alla andra lektioner har gott superbra och min körkortslärare tycker att jag kör väldigt bra. Men lektionen jag hade idag kändes inte bra alls även fast min lärare sa att den var godkänd..
Men imorgon får jag får bara släppa all stress kring uppkörningen och låtsats som att jag kör med mamma och bara ta det lugnt! Jag har även en kort körlektion innan uppkörningen imorgon så då kommer jag förhoppningsvis vänja mig med den osköna mazdan min körskola har.
Overall så är jag väldigt säker på min körning och vet att jag kommer klara det då jag har kört bil nästan konstant sen jag var 15-16 år och nu är jag 18
Men jag är mest orolig över att jag kommer få en jätte stel ”uppkörningsgubbe” som bara ser fel i allting jag gör..
Kan även tillägga att jag hoppas vi kör den rutt imorgon som min kompis körde på sin uppkörning och som även min körkortslärare har sagt att man ofta kör, för den har jag övat på att åka nu ett antal gånger. Där det är landsväg, tätbebyggt område, motorväg osv.
Blev dock lite osäker när du skrev att du bara åkte i stan? Hur kommer det sig?