Start > Körkortsforum > Automat eller växel?

Automat eller växel?

Johanlu 2010-11-05 16:41 ! Citera #
Första bilen ska vara manuell. Kan kännas ganska komplicerat att byta från manuell till auto.
Mieville 2010-11-08 16:56 ! Citera #
Verkligen, tycker automat låser ner dig till bara ett körsätt vilket komplicerar utlandsresor, byte av bil och om du skulle köra någon väns bil.
Personligen tycker jag det är fegt, dödar inte det lite körglädje också? Jag tycker det är roligt att växla från 3-5, accelerera på motorväg och ja, växligt i allmänhet gör mig glad!
sebbbbbbeee 2010-11-10 10:39 ! Citera #
Skönt att ha automatisk med lätt roligare att växla manuellt:) Automat vill man ju ha på långa resor, manuell när man buskör hehe
Gäst 2010-11-14 17:30 ! Citera #
MeShe
automat är för fegisar! :)



Haha! Helt rätt, helt rätt!

Förvisso är automat lättare men man får se upp så man inte ”glömmer bort” hur man växlar och dragläge mm.
Tania2 2010-11-15 19:13 ! Citera #
Jag tycker absolut att du skall köpa en manuell bil, det är roligare, billigare och bättre för miljön! lycka till! 8-)
melina 2010-11-16 15:17 ! Citera #
Det beror på avd du tycker om. Jag själv föredrar manuell, eftersom jag kommer att dra släp eftersom jag kör motorcykel. Då är det skönt att kunna växla som man vill. Dessutom håller jag med, som sagt i ett tidigare inlägg, så är lamellerna på gamla bilar ofta utslitna. Det är givetvis inget som inte går att byta, men det är tråkigt och kostar pengar... :( Då är fördelen automat.
RLandersson 2010-11-17 19:29 ! Citera #
Manuell. Dels för att då kan du köra alla bilar, men jag kan tycka det är jobbigt när automataren inte växlar när jag vill att den ska växla.
Det är lite jobbigt.

Jag tror det lite är en smaksak men är du osäker i t.ex tät trafik kan du köra på en automat då för då slipper du tänka på allt med att växla och koppling mm. Manuell även om du vet att du kommer att komma i en jobbig situation med dragläget om du har svårt för det.
Gäst 2010-11-23 12:57 ! Citera #
Växel

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov