Vissa jag känner som har haft sitt körkort i mer än 2 år, alltså efter sin prövotid har börjat att slarva en hel del med exempelvis hastigheter och blinkers,eftersom dom slipper att göra om alla proven igen om nu farbror blå skulle stå där. Är detta ett vanligt fenomen tror du? Eller du kanske känner någon som har gjort samma sak, lite nyfiken blir man ju. Jag själv kommer aldrig att tumma på reglerna, dels för andras säkerhet och min egen och framför allt Min 2 barn.
Du har säkert rätt i att många börjar slarva efter att prövotiden har gått ut..
Dock har jag inte gjort det, utan det som skedde nu var att jag satt i helt andra personliga tankar då vi förbereder för en begravning här hemma. Annars håller jag strikt på både hastighet, avstånd och framförallt säkerhet.
Aldrig fått någon parkeringsbot eller fortkörningsbot, fören nu.. Dock är jag inte helt säker på att fartkameran blixtrade till, när jag kollade på den så kan solljuset ha reflekterats i glaset och att det var de jag såg.
Men kommer det en bot så är det bara att betala och erkänna för sig själv att man har gjort fel.
Och jag förstår inte varför man skiter i att använda blinkers, den finns ju där av en anledning..
Tyvärr känner jag ingen som struntar i vissa saker, utan dom är lika noga med sånt som jag är.