gbgbg 2017-04-01
Eftersom alla här verkar gå offtopic skall jag svara dig.
Ja klart det går att klara det på första försöket, gjorde det själv förra veckan. Misslyckas man så är man inte redo, det är liksom så enkelt. Uppkörningen är inte svår alls (så länge du kan köra).
De som kuggar flera gånger i rad är inte redo från första början, och eftersom man helst vill klara det inom två månader så teorin inte löper ut. Stressar man oftast och kör upp veckan efter, men då har man ju oftast inte haft ordentligt med tid att öva. Då hamnar man i en ond spiral, där man bara slösar pengar och tid.
Tycker din lärare att du är redo ( och han/hon är en ärlig person ) så är det bara köra upp och fixa det. Det är väldigt basic saker man gör på uppkörningen.
Detta fick jag göra, jag körde upp i Göteborg:
-säkerhetskontroll
-följa skyltar
-rondell
-parkering där du backar in
-vänster sväng landsväg
-påfart/avfart motorväg
-backning
Som du ser är det grejer som du skall klara av utan problem för att kunna köra bil självständigt. Inget konstigt alls. Självklart var jag nervös innan, men det är bara bra.
Lycka till!
Ja klart det går att klara det på första försöket, gjorde det själv förra veckan. Misslyckas man så är man inte redo, det är liksom så enkelt. Uppkörningen är inte svår alls (så länge du kan köra).
De som kuggar flera gånger i rad är inte redo från första början, och eftersom man helst vill klara det inom två månader så teorin inte löper ut. Stressar man oftast och kör upp veckan efter, men då har man ju oftast inte haft ordentligt med tid att öva. Då hamnar man i en ond spiral, där man bara slösar pengar och tid.
Tycker din lärare att du är redo ( och han/hon är en ärlig person ) så är det bara köra upp och fixa det. Det är väldigt basic saker man gör på uppkörningen.
Detta fick jag göra, jag körde upp i Göteborg:
-säkerhetskontroll
-följa skyltar
-rondell
-parkering där du backar in
-vänster sväng landsväg
-påfart/avfart motorväg
-backning
Som du ser är det grejer som du skall klara av utan problem för att kunna köra bil självständigt. Inget konstigt alls. Självklart var jag nervös innan, men det är bara bra.
Lycka till!
Har också hört att det inte är jättesvårt, mitt ända ”problem” är inne i stan, men jag ska köra upp kl 9 på morgonen i stan (bor i en jätteliten stad) så det kommer vara nästan helt tomt och jag har bott i staden i många många år så jag vet alla vägar osv!
Och landsväg/motorväg har jag absolut inga problem med! Så sålänge jag inte hamnar i någon konstig eller svår situation inne i stan så är jag helt säker på att jag klarar det!