Start > Körkortsforum > Måste köra perfekt

Måste köra perfekt

ey boss 2016-10-28 15:18 ! Citera #
Gäst 2016-10-28
Jag har en helt annan uppfattning. Vid min uppkörning i Sollentuna i Augusti gjorde jag en hel del fel. Råkade köra upp på trottoarkanten, hamnade i en bussfil efter en vänstersväng i korsning och det värsta av allt. Glömde justera speglarna efter att jag backat runt hörn (tog ner speglarna för att se trottoarkanten). Jag var helt säker på att jag hade blivit kuggad, men när vi kom fram sa hon att jag var godkänd. Hon påpekade speglarna men sa ”Jag vet att du knappast gör om det igen”.

Jag visade att jag kunde köra bil och att jag hade bra uppsikt i övrigt.
Ok fan va kul att du klara det alltid roligt att höra.
man blir ba så less har kört varje helg i 4 månader och tagit 22 körlektioner .
MEN JAG SKA KÄMPA PÅ JAG SKA HA DET DÄR JÄVLA KÖRKORTET!!!!!! :)
55 2016-10-29 10:59 ! Citera #
ey boss 2016-10-28
Ok fan va kul att du klara det alltid roligt att höra.
man blir ba så less har kört varje helg i 4 månader och tagit 22 körlektioner .
MEN JAG SKA KÄMPA PÅ JAG SKA HA DET DÄR JÄVLA KÖRKORTET!!!!!! :)
Om du har övningskört privat varje helg i fyra månader samt tagit 22 körlektioner via körskola borde väl din bilkörning vara ”automatiserad” nu. Gå till din körskola och hör med dem när de tror du är redo för en uppkörning.

Är troligtvis det snabbaste sättet för dig att klara körkortet - Lycka till
Gäst 2016-10-29 12:05 ! Citera #
55 2016-10-29
Om du har övningskört privat varje helg i fyra månader samt tagit 22 körlektioner via körskola borde väl din bilkörning vara ”automatiserad” nu. Gå till din körskola och hör med dem när de tror du är redo för en uppkörning.

Är troligtvis det snabbaste sättet för dig att klara körkortet - Lycka till
Bra inlägg!
Jag håller med om att du måste ha tillräckligt med erfarenhet för att klara av körkortet.
Det är ju ingen raketforskning direkt, man ska köra en bil och anpassa sig efter regler och andra trafikanter :D
Emre 2017-07-05 15:55 ! Citera #
Asså min man körde nu i 5 år då i turkiet fick han körkort så tänkte varför inte här i sverige han fick teori på första gången klarade han det sedan uppkörning asså 5 gånger gjorde han uppkörningen och han hade bara lite fel med blinken där och fick ikke godkännt fattar inte det här är helt otroligt ska gå igen på fredag måste man verkligen köra perfekt ingen kör perfekt tycker jag om man har en liten fel ger dom ikke godkännt till dej helt sjukt
Gäst 2017-07-05 16:56 ! Citera #
Emre 2017-07-05
Asså min man körde nu i 5 år då i turkiet fick han körkort så tänkte varför inte här i sverige han fick teori på första gången klarade han det sedan uppkörning asså 5 gånger gjorde han uppkörningen och han hade bara lite fel med blinken där och fick ikke godkännt fattar inte det här är helt otroligt ska gå igen på fredag måste man verkligen köra perfekt ingen kör perfekt tycker jag om man har en liten fel ger dom ikke godkännt till dej helt sjukt
Eller så lär din man sig hur man kör här i Sverige.
Gäst 2017-07-05 21:02 ! Citera #
Emre 2017-07-05
Asså min man körde nu i 5 år då i turkiet fick han körkort så tänkte varför inte här i sverige han fick teori på första gången klarade han det sedan uppkörning asså 5 gånger gjorde han uppkörningen och han hade bara lite fel med blinken där och fick ikke godkännt fattar inte det här är helt otroligt ska gå igen på fredag måste man verkligen köra perfekt ingen kör perfekt tycker jag om man har en liten fel ger dom ikke godkännt till dej helt sjukt
Om du jämför hur bilister kör bil i Turkiet och här i Sverige så kanske du inser rätt snabbt att vi är mer trafiksäkra här än vad ni är i Turkiet där alla kör lite som dom vill...

Och tack vare det är Sverige ett av dom trafiksäkraste länder i Europa, vilket jag bara tycker är bra.. Jag vill inte att Sveriges gator ska se ut som dom gör i Turkiet..
Piraten74 2017-07-06 05:02 ! Citera #
Otroligt..

Vad många här inne som tror dom vet mer än inspektörena:)
”Alla” här kör prickfritt och jag blev orättvis behandlad..
Mycket konstigt att oftast är det fler än en inspektör som tycker att du inte kan köra bil trafiksäkert.
Hade ni kört bra hade ni haft körkort så enkelt är det..
Bättre ni tar in vad dom tycker ni gör fel och lär av era misstag, nä istället så gnäller ni och tror att ni kan köra lika på nästa uppkörning utan att träna.
Lär aldrig får körkort, om ni inte inser att du inte är kung i trafiken och lär aldrig bli.
Gäst 2017-07-09 11:50 ! Citera #
Emre 2017-07-05
Asså min man körde nu i 5 år då i turkiet fick han körkort så tänkte varför inte här i sverige han fick teori på första gången klarade han det sedan uppkörning asså 5 gånger gjorde han uppkörningen och han hade bara lite fel med blinken där och fick ikke godkännt fattar inte det här är helt otroligt ska gå igen på fredag måste man verkligen köra perfekt ingen kör perfekt tycker jag om man har en liten fel ger dom ikke godkännt till dej helt sjukt
Nej det är inte helt sjukt. Snarare helt korrekt! Han får lära sig hur man kör i Sverige och klarar han inte det ska han inte ha körkort.
Gäst 2017-07-10 13:14 ! Citera #
Fortsätt kämpa boss! Jag vet hur jävla jobbigt det kan vara ibland och om man har någon handledare som bara blir förbannad när man övningskör är det ännu svårare att lära sig! Jag tog över 30 lektioner och var sjukt nervös när jag gjorde uppkörningen. Klarade på första men hade jag misslyckats så tror jag att jag lätt hade tappat motivationen..
Gäst 2017-07-10 15:36 ! Citera #
Boss fick sitt kort för länge sen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor